Newsletter

Zmiany w ustawie o ewidencji ludności i dowodach osobistych

2013-02-07

Informujemy, że w dniu 31 grudnia 2012r. weszła w życie ustawa z dnia 7 grudnia 2012r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych ustaw , na mocy której wprowadzono szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego m.in.:

  • wprowadzenie możliwości jednoczesnego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu. Obecnie wymeldowania i zameldowania w nowym miejscu dokona jeden urząd ( Urząd, w którym jest zgłaszany nowy pobyt),
  • zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich, obywateli UE, obywateli państw EFTA - stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy,
  • likwidację obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów,
  • likwidację obowiązków właścicieli, dozorców, administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy do weryfikowania wypełnienia obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników,
  • przy załatwianiu spraw meldunkowych nie ma obowiązku podawania danych o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania do wglądu książeczki wojskowej,
  • formalności meldunkowych można załatwić przez ustanowionego pełnomocnika. Osoba taka musi posiadać pełnomocnictwo udzielone w formie pisemnej, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego,
  • odstąpienie od konieczności zgłaszania przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej,
  • wydłużenie okresów wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w organie ewidencji ludności z 3 do 6 miesięcy,
  • wydłużenie czasu na zgłoszenie swojego pobytu z 4 do 30 dni
dzisiaj: 3 lipca 2024
imieniny:
Jacka, Anatola
Nagrody i wyróżnienia
ISO
Stawiamy na jakość
Najwyższa jakość
Polecamy
zamknij
Wyślij kartkę