Rejestracja działalności w urzędzie gminy lub poprzez elektroniczny formularz CEIDG
Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą po uzyskaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców.
W zależności od formy prawnej, w jakiej działalność ta jest prowadzona, wymaga ona zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez gminę właściwą dla miejsca zamieszkania przedsiębiorcy bądź wypełnić wniosek online poprzez elektroniczny formularz CEIDG.
Wydanie zaświadczenia o wpisie, jego zmiana i likwidacja działalności nie podlega żadnym opłatom.
Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna i dane w niej zawarte nie podlegają ustawie o ochronie danych osobowych.
Miejscem zamieszkania przedsiębiorcy jest miejscowość, w której przebywa on z zamiarem stałego pobytu.
Wniosek CEIDG jest jednocześnie wnioskiem o:
Wniosek można złożyć osobiście, pisemnie - listem poleconym z potwierdzonym przez notariusza podpisem, lub drogą elektroniczną - w tym przypadku obowiązkiem jest posiadanie podpisu elektronicznego.