Ustawa rekrutacyjna obowiązująca od 2014 roku wprowadza zasadę, że do przedszkoli przyjmowane są tylko dzieci zamieszkałe na terenie danej gminy. Ustawa przewiduje również, że na 7 dni przed rozpoczęciem rekrutacji, która rozpocznie się 3 marca 2014 r. rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola powinni złożyć deklarację o kontynuowaniu wychowanie przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym.
Na tej podstawie obliczona zostanie ilość wolnych miejsc w przedszkolach na rok szk. 2014/2015.
Zgodnie z ustawą rekrutacja będzie przebiegała dwuetapowo.
W pierwszym etapie brane będzie pod uwagę 7 kryteriów określonych w ustawie, którymi są:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Jeżeli po pierwszym etapie zostaną wolne miejsca, przeprowadzony zostanie drugi etap, w którym będą brane pod uwagę kryteria określone przez dyrektorów przedszkoli w uzgodnieniu z burmistrzem w tym kryterium dochodowe, jeśli takie zostanie określone przez burmistrza.
W drugim etapie o przyjęciu decydować będzie suma punktów uzyskana za poszczególne kryteria.
Szczegółowych informacji udzielają dyrektorzy przeszkoli, a zasady rekrutacji będą wywieszone w przedszkolach.