Zgodnie z ustawą o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych, której nowelizacja weszła w życie, samorządy mają obowiązek udostępniać nieodpłatnie Dziennik Ustaw i wojewódzkie dzienniki urzędowe jedynie w formie elektronicznej. Do tej pory były one wydawane w dwóch wersjach - papierowej i elektronicznej.
Zmiana nakłada na wójtów i starostów obowiązek prowadzenia w postaci elektronicznej zbiorów aktów prawa miejscowego stanowionych przez gminę i powiat.
Dzienniki Ustaw dostępne są pod adresem
http://dziennikustaw.gov.pl/, a Monitor Polski na stronie
http://monitorpolski.gov.pl//.
Papierowe wersje Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego zastąpił nowy system informatyczny, który jest podstawą do tworzenia elektronicznej bazy polskich aktów prawnych. System będzie udostępniać bazę wszystkim zainteresowanym nieodpłatnie. Będą w nim gromadzone powstające akty prawne, przeniesione też zostaną do niego rozporządzenia i ustawy z obecnie działającego systemu.
Nowy system powstał w wyniku porozumienia zawartego pomiędzy Rządowym Centrum Legislacji (RCL), a Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA). Zbudowany został w ramach projektu ePUAP2.