W dniach 22 - 27 września uczniowie klas III – VI SP nr 3 uczestniczyli w projekcie „Egzamin z Tabliczki Mnożenia” mającym na celu podniesienie poziomu znajomości tabliczki mnożenia, doskonalenie umiejętności samokształcenia, logicznego myślenia i wnioskowania oraz współpracy w grupie. Uczestnicy zostali zaznajomieni z celami i harmonogramem projektu w tygodniu poprzedzającym wydarzenie.
W ramach projektu przystąpiliśmy do akcji WMTDay – Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia oraz pozyskaliśmy materiały opublikowane na stronach organizatora.
W poniedziałek na szkolnych korytarzach i gazetkach w salach lekcyjnych uczniowie rozwiesili przygotowane przez siebie plakaty zawierające: informacje o projekcie, sposoby na sprytne obliczenia, rymowanki pomagające w uczeniu się tabliczki mnożenia, scenariusze zabaw. Uczniowie codziennie trenowali tabliczkę mnożenia na lekcjach: matematyki, zajęciach komputerowych, a także w czasie przerw poprzez zabawy dydaktyczne „Spacer matematyczny”, „Marmur”. Każdy mógł sprawdzić swoją znajomość mnożenia w zakresie 100 na specjalnych stoiska, gdzie dyżurowały „uczniowskie patrole”.
27 września wszyscy uczniowie klas III – VI przystąpili do Egzaminu. Egzaminatorzy nominowani przez Koordynatora pod nadzorem dorosłych Asystentów przeprowadzili egzamin ustny (w klasach III – pisemny). Każdy zdany egzamin honorowany był wydaniem imiennego certyfikatu MT Ekspert. W przypadku niepowodzenia uczniowie ponawiali próby.
Klasy IV – VI rywalizowały także w konkursie „Łamigłówki matematyczne”.
Patrol złożony z uczniów klasy Vc pod opieką Asystenta – nauczyciela przeprowadzał egzamin dorosłym pracownikom szkoły (nie wszyscy odważyli się do niego przystąpić).
W akcji wzięło udział 228 uczniów i 15 dorosłych. Wydano w sumie 167 Certyfikatów MT Ekspert.
Za przystąpienie do akcji IV Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia szkoła otrzymała Certyfikat WMTDay.
Koordynatorzy projektu: Anna Mickiewicz, Wioletta Urbiś.
Współpraca: Małgorzata Pierończyk, Danuta Komandera, Beata Warzecha.