Projekt miał na celu podniesienie poziomu znajomości tabliczki mnożenia oraz kształcenie umiejętności samokształcenia, logicznego myślenia i wnioskowania oraz współpracy w grupie.
W projekcie wzięli udział uczniowie klas od III do VI oraz nauczyciele uczący w tych klasach. Uczestnicy zostali zaznajomieni z celami i harmonogramem projektu w tygodniu poprzedzającym wydarzenie.
W ramach projektu przystąpiliśmy do akcji WMTDay – Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia oraz pozyskaliśmy materiały opublikowane na stronach organizatora.
W poniedziałek na szkolnych korytarzach i gazetkach w salach lekcyjnych uczniowie rozwiesili przygotowane przez siebie plakaty zawierające: informacje o projekcie, sposoby na sprytne obliczenia, rymowanki pomagające w uczeniu się tabliczki mnożenia, scenariusze zabaw. Uczniowie codziennie trenowali tabliczkę mnożenia:
25 września wszyscy uczniowie klas III – VI przystąpili do Egzaminu z Tabliczki Mnożenia według zasad zaproponowanych przez Organizatora WMTDay. Egzaminatorzy nominowani przez Koordynatora pod nadzorem dorosłych Asystentów przeprowadzili egzamin pisemny, z wykorzystaniem materiałów pozyskanych ze strony www.wmtday.org. Każdy zdany egzamin honorowany był wydaniem imiennego certyfikatu MT Ekspert. W przypadku niepowodzenia uczniowie mogli przystąpić do egzaminu po raz drugi.
Patrol złożony z uczniów klasy VIc pod opieką Asystenta – nauczyciela przeprowadzał egzamin dorosłym pracownikom szkoły: nauczycielom, pracownikom administracji i obsługi oraz gościom odwiedzającym szkołę.
Na lekcjach matematyki uczniowie rywalizowali w zespołach rozwiązując łamigłówki matematyczne. W akcji wzięło udział 214 uczniów i 11 dorosłych. Wydano w sumie 182 Certyfikaty MT Ekspert.
Koordynatorzy projektu: Anna Mickiewicz.
Współpraca: Wioletta Urbiś, Danuta Komandera, Beata Warzecha