Newsletter

Projekt „Tydzień Tabliczki Mnożenia” w Szkole Podstawowej nr 3 w Lędzinach 21 – 25 września 2015r.

2015-10-14

Projekt miał na celu podniesienie poziomu znajomości tabliczki mnożenia oraz kształcenie umiejętności samokształcenia, logicznego myślenia i wnioskowania oraz współpracy w grupie.

W projekcie wzięli udział uczniowie klas od III do VI oraz nauczyciele uczący w tych klasach. Uczestnicy zostali zaznajomieni z celami i harmonogramem projektu w tygodniu poprzedzającym wydarzenie.

 

W ramach projektu przystąpiliśmy do akcji WMTDay – Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia oraz pozyskaliśmy materiały opublikowane na stronach organizatora.

 

W poniedziałek na szkolnych  korytarzach i gazetkach w salach lekcyjnych uczniowie rozwiesili przygotowane przez siebie plakaty zawierające: informacje o projekcie, sposoby na sprytne obliczenia, rymowanki pomagające w uczeniu się  tabliczki mnożenia, scenariusze zabaw. Uczniowie codziennie trenowali tabliczkę mnożenia:

  • na lekcjach matematyki:  kolorowanki liczbowe, uzupełnianki (kl. III), ćwiczenia w parach z użyciem kości do gry, z pomocą kart do tabliczki mnożenia, itp.
  • na zajęciach komputerowych: trening TM  za pomocą programów on-line lub innych dostępnych w sali komputerowej, filmiki i prezentacje dotyczące sprytnych sposobów liczenia oraz ciekawostek związanych z tabliczką mnożenia;
  • w czasie przerw: zabawy dydaktyczne „Spacer matematyczny” oraz „Marmur”, patrole uczniowskie przeprowadzały egzaminy próbne oraz ćwiczyły TM  na stoiskach z pomocą kart dydaktycznych;
  • na zajęciach wychowania fizycznego – grając w grę „Piłkarz - matematyk”.

 

25 września wszyscy uczniowie klas III – VI przystąpili do Egzaminu z Tabliczki Mnożenia według zasad zaproponowanych przez Organizatora WMTDay. Egzaminatorzy nominowani przez Koordynatora pod nadzorem dorosłych Asystentów przeprowadzili egzamin pisemny, z wykorzystaniem materiałów pozyskanych ze strony www.wmtday.org. Każdy zdany egzamin honorowany był wydaniem imiennego certyfikatu MT Ekspert. W przypadku niepowodzenia uczniowie mogli przystąpić do egzaminu po raz drugi.

 

Patrol złożony z uczniów klasy VIc pod opieką Asystenta – nauczyciela przeprowadzał egzamin dorosłym pracownikom szkoły:  nauczycielom, pracownikom administracji i obsługi oraz gościom odwiedzającym szkołę.

 

Na lekcjach matematyki uczniowie rywalizowali w zespołach rozwiązując łamigłówki matematyczne. W akcji wzięło udział 214 uczniów i 11 dorosłych. Wydano w sumie 182 Certyfikaty MT Ekspert.

 

Koordynatorzy projektu: Anna Mickiewicz.

Współpraca: Wioletta Urbiś, Danuta Komandera, Beata Warzecha

54102.jpg
dzisiaj: 11 maja 2025
imieniny:
Franciszka, Ignacego
Nagrody i wyróżnienia
ISO
Stawiamy na jakość
Najwyższa jakość
Polecamy
zamknij
Wyślij kartkę