Newsletter

Ortograficzny tydzień w klasach młodszych

2013-10-17

Od 30 września do 07 października rozwijano kompetencje ortograficzne u uczniów klas I – III w ramach bloku tematycznego ,,Jesień w lesie’’. Korytarze szkolne zostały udekorowane gazetkami o tematyce jesiennej, na których widniały wyrazy z trudnościami ortograficznymi, z którymi uczniowie zapoznawali się podczas wycieczek po korytarzu. W każdym dniu na poszczególnych etapach kształcenia utrwalano je w następujący sposób:



 

I DZIEŃ 30.09.2013r.

Nauczyciel przeprowadził dwie zabawy ortograficzne.

II DZIEŃ 01.10.2013r.

Uczniowie rozwiązywali rebusy, krzyżówki, loteryjki ortograficzne.

III DZIEŃ 02.10.2013r.

Uczniowie klasach pierwszych układali domina obrazkowe, bawili się grami ortograficznymi, odczytywali słowniki obrazkowe ( głoski, sylaby).                                                           

W klasach drugich i trzecich pracowano ze słowniczkiem ortograficznym. Uczniowie opisywali brzozę, ćwiczono ortografię i gramatykę podczas krótkich ćwiczeń ortograficznych.

IV DZIEŃ 03.10.2013r.

Klasa I  uzupełniała tekst obrazkowo-ortograficzny.

Klasa II wykonała pracę plastyczno-ortograficzną.

Klasy trzecie pisały dyktanda malowane z kolorowej ortografii, dyktanda ze słuchu z trudnością ortograficzną.

 V DZIEŃ 04.10.2013r.

Gry ortograficzne z wykorzystaniem komputera i tablicy interaktywnej.

Uzyskane efekty to:

Klasy pierwsze:

- napisały dyktanda obrazkowe na super

 Klasy drugie:

- wykonały prace plastyczno-ortograficzne na super

- napisały dyktando na super

Klasy trzecie:

- opisały brzozę na super

- namalowały dyktando za pomocą kolorowej ortografii na super

- napisały dyktando ze słuchu utrwalające podaną regułę ortograficzną na super 

 

dzisiaj: 5 lutego 2025
imieniny:
Adelajdy, Agaty
Nagrody i wyróżnienia
ISO
Stawiamy na jakość
Najwyższa jakość
Polecamy
zamknij
Wyślij kartkę