Newsletter

Atrakcyjna szkoła - lepszy start już w SP 3

2011-09-21

W Szkole Podstawowej nr 3 rozpoczął się nabór na zajęcia z programu współfinansowanego przez Unię Europejską "Atrakcyjna szkoła - lepszy start". Celem głównym projektu jest: objęcie wsparciem uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 programem rozszerzonego nauczania, wpływającym na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, zmniejszenie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych a także podniesienie poziomu kształcenia naszej placówki.

Celami szczegółowymi są:

1.Podnoszenie umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania w praktyce informacji z różnych źródeł.

2.Nauczenie uczniów samodzielności i odpowiedzialności.

3.Zwiększenie szans uczniów na zatrudnienie poprzez wykształcenie nawyku podnoszenia kwalifikacji.

4.Rozwijanie umiejętności pracy w zespole z zachowaniem zdrowej rywalizacji oraz motywowanie uczniów do samodzielnej pracy.

5.Budowanie poczucia własnej wartości i pozytywnego obrazu samego siebie i wiary we własne siły

6.Przeciwdziałanie marginalizacji i patologiom.

 

Projekt skierowany jest do uczniów, SP nr 3 w Lędzinach, z problemami przyswojenia podstawowej wiedzy z przedmiotów: matematyki, przyrody, języka polskiego, niemieckiego i angielskiego, oraz uczniów otrzymujących oceny niedostateczne i dopuszczające z tych przedmiotów a także sprawiających kłopoty wychowawcze.

Wsparciem w projekcie zostaną objęte trzy grupy uczniów:

I GRUPA: - Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze i specjalistyczne uwzględniające udział rodziców w procesie wychowawczym, redukujące lęki u dzieci oraz zmniejszające dysproporcje w zakresie podstawowych umiejętności takich jak: czytanie ze zrozumieniem, wykorzystanie wiedzy w praktyce.

II GRUPA: - Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne kształtujące kompetencje kluczowe takie jak: kreatywność, inicjatywę, ekspresję kulturalną, poszukiwanie, doskonalenie oraz poradzenie sobie z rosnącą różnorodnością społeczną i kulturową.

III GRUPA: - Opieka pedagogiczno - psychologiczna połączona z programem prewencyjnym skierowanym na przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym, włączająca rodziców w proces wychowawczy

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE dla klas I - V:

Celem zajęć jest zmniejszenie dysproporcji w zakresie podstawowych umiejętności czytania ze zrozumieniem, wykorzystania wiedzy w praktyce i wzrost wiary we własne siły. Uczniowie utrwalą wiedzę niezbędną do życia we współczesnym świecie oraz będą przygotowani do zdobywania kolejnych stopni edukacji.

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE - POZASZKOLNE

-„Zdam sprawdzian na piątkę dla klas VI" - Celem tych zajęć będzie zmniejszenie dysproporcji w wynikach sprawdzianu zewnętrznego w klasie szóstej oraz zagospodarowanie czasu wolnego po zajęciach obowiązkowych. Zajęcia te zapewnią młodym ludziom środki i narzędzia do rozwinięcia kompetencji kluczowych na poziomie przygotowującym ich do dorosłego życia zgodnie z zaleceniami PE.

-„Zajęcia techniczno - plastyczne" - Zajęcia te kształtują umiejętności manualne, koordynują pracę rąk i oczu, uczą zaradności, wytrwałości, poczucia estetyki i pełnią wiodącą rolę w zakresie wychowania przez pracę.

-„Spotkanie ze sztuką europejską". Dzieci poznają państwa należące do Unii Europejskiej, poszerzą wiedzę z dziedziny krajoznawstwa, kultury, sztuki. W każdym miesiącu poznają nowe państwa oraz dzieła najznakomitszych artystów. Zajęcia te to również nauka i twórcza praca.

-„Przedsiębiorczość-jestem konsumentem". Celem tych zajęć jest przekazanie uczniom nie tylko wiedzy, ale konkretnych umiejętności jak nauczenie: planowania wydatków, krytycznego oglądania reklam, bronienie własnego zdania, czyli poradzenia sobie w społeczeństwie informacyjnym i obywatelskim.

-„Technologia informacyjna ICT". Dzięki tym zajęciom uczestnicy zdobędą Europejską Kartę i Certyfikat Umiejętności Komputerowych, który zaświadcza, że jego posiadacz potrafi sprawne poruszać się w sieci komputerowej.

-„Warsztaty rytmiczno-taneczne i step, aerobic". Zajęcia te są alternatywą dla dzieci z problemami braku dyscypliny i wyobcowania a także braku kontaktu z rówieśnikami z elementem rywalizacji, zmniejszającymi napięcie, stres i poziom agresji wśród dzieci.

-„Piłka nożna, tenis stołowy tenis ziemny, zajęcia pływackie". Są to zajęcia typowo sportowe dla dzieci z różnych środowisk społecznych narażonych na uzależnienia, pozostawionych samym sobie z rodzin mało zamożnych, a głównym ich celem jest zagospodarowanie im czasu wolnego po zajęciach obowiązkowych.

-„Warsztaty teatralno-filmowe". Uczniowie będą, uczyli się autoprezentacji i wystąpień publicznych rozwijając w ten sposób swoje zainteresowania.

Zajęcia organizowane, jako warsztaty rytmiczne, teatralne oraz sportowe będą realizowane, jako program prewencyjny, przeciwdziałaniu uzależnieniom i patologiom społecznym.

ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE:

Zajęcia terapeutyczne i biblioterapia są sposobem walki z trudami życia. Dzieci nauczą się redukować lęki i minimalizować zachowania agresywne, które towarzyszą im od najmłodszych lat.

 

Projekt będzie realizowany w latach: od 1 września 2011 r. do 31 sierpnia 2013 r. W ramach programu zakupiono pomoce dydaktyczne i wyposażenie na kwotę 115.000/ sto piętnaście tysięcy złotych/.

dzisiaj: 11 maja 2025
imieniny:
Franciszka, Ignacego
Nagrody i wyróżnienia
ISO
Stawiamy na jakość
Najwyższa jakość
Polecamy
zamknij
Wyślij kartkę