Wydział Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ładu Przestrzennego
Do głównych zadań realizowanych przez wydział należy:
- w zakresie zagospodarowania przestrzennego:
- koordynowanie w uzgodnieniu z burmistrzem miasta prac związanych ze sporządzeniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, -
- koordynowanie w uzgodnieniu z burmistrzem miasta prac związanych ze sporządzeniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- w zakresie geodezji:
- prowadzenie nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości,
- przygotowanie postanowień o możliwości podziału nieruchomości,
- przygotowanie decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości,
- inwentaryzacja mienia komunalnego,
- prowadzenie postępowania w zakresie rozgraniczeń nieruchomości,
- -worzenie gminnego zasobu nieruchomości,
- w zakresie gospodarki nieruchomościami:
- prowadzenie spraw związanych z wykupem nieruchomości na cele realizacji zadań wynikających z planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z przygotowaniem do sprzedaży mienia komunalnego (zlecanie wykonania dokumentacji geodezyjnej, wyceny majątku, opracowywanie projektów uchwał organów gminy),
- organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości gminy,
- przygotowanie terenów pod zorganizowane budownictwo jednorodzinne,
- przygotowanie umów dzierżawy najmu,
- regulacja stanów prawnych dróg,
- prowadzenie spraw dotyczących zamiany gruntów,
- naliczanie opłat za wieczyste użytkowanie gruntów i dzierżawy,
- rozliczanie wpłat z wydziałem finansowym,
- przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności.
- prowadzenie postępowań zmierzających do wyegzekwowania zaległych płatności z zakresu gospodarki nieruchomościami oraz ładu przestrzennego m.inn. przygotowanie wezwań do zapłaty, analiza stanu zadłużeń, przekazywanie spraw na drogę postepowania sądowego oraz egzekucyjnego, współpraca z kancelarią komornika, prowadzenie ewidencji spraw sądowo - komorniczych, prowadzenie korespondencji wyjaśniającej.