Newsletter

Samodzielne Stanowisko ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej i Ewidencji Podmiotów Gospodarczych

 

Do zadań i kompetencji Samodzielnego Stanowiska ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej i Ewidencji Podmiotów Gospodarczych należy w szczególności:

  • w zakresie spraw wojskowych:
    1. planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obronności,

    2. opracowywanie i aktualizacja planów osiągania gotowości obronnej czasu "P" i "W" na terenie gminy,

    3. opracowywanie dokumentacji oraz uruchamianie "stałego dyżuru" Urzędu Miasta,

    4. zapewnienie właściwego obiegu pism niejawnych,

    5. opracowywanie dokumentacji planistycznej "Akcji Kurierskiej" i Stanowiska Kierowania Urzędu Miasta,

    6. doręczanie kart powołania na ćwiczenia wojskowe oraz do czynnej służby wojskowej w czasie wojny,

    7. wykonywanie zadań terenowego organu obrony cywilnej w zakresie określonym przez burmistrza,

    8. prowadzenie rejestracji przedpoborowych,

    9. udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu poboru,

    10. współdziałanie z Wydziałem Spraw Obywatelskich i Administracji w zakresie prowadzenia aktualizacji rejestru przedpoborowych,

    11.  współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych działań,
  •  w zakresie obrony cywilnej:

1.opracowywanie projektu działań dotyczących "Kryzysowego Systemu Ochrony Ludności" oraz gotowości ratowniczej na terenie gminy, a w szczególności:

- opracowywanie zadań i obowiązków w odniesieniu do wszystkich instytucji i podmiotów gospodarczych znajdujących się na terenie gminy w ww. zakresie,

- realizacja zadań planistycznych i wykonawczych systemu określonych jako cztery etapy:

-zapobieganie klęskom i zdarzeniom,

-przygotowywanie zespołów do akcji,

-reagowanie podczas wydarzeń,

-odbudowa po klęskach,

2. współpraca z organami powiatu zajmującymi się systemem ochrony ludności w zakresie utrzymania w gotowości odpowiedniej ilości sił i środków ratowniczych w trybie świadczeń rzeczowych i osobistych,

3.współpraca z Sztabem Zarządzania Kryzysowego, Komendą Straży Pożarnej, Strażą Miejską, Policją, służbą zdrowia, technicznymi służbami miejskimi, formacjami ratowniczymi w mieście - w tym KWK "Ziemowit",

4.opracowywanie systemu ostrzegania i alarmowania ludności o wszelkich zagrożeniach,

5.nadzór nad realizacją zadań przez zakłady pracy zlokalizowane na terenie gminy,

6.analiza zdarzeń i sytuacji pod kątem możliwości występowania zagrożeń, nakładanie świadczeń na rzecz kierownictwa urzędu,

7.zabezpieczanie formacji w sprzęt i materiały

8. planowanie ćwiczeń oraz szkoleń, sprawdzających funkcjonowanie formacji na terenie gminy,

9.przygotowywanie dokumentacji do ewakuacji ludności i dobytku z terenów zagrożonych,

10.przygotowywanie budowli ochronnych i urządzeń specjalnych,

11.planowanie i realizacja środków finansowych na zadania obronne ludności,

12.współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji        

     powyższych zadań,

13.prowadzenie zadań związanych z grobownictwem wojennym:

1.utrzymanie porządku i czystości:

      • na grobie żołnierzy I i II wojny światowej na cmentarzu parafialnym przy kościele św. Anny,

      • Pomniku Powstańców Śląskich przy ul. Lędzińskiej,

      • obelisku przy ul. Paderewskiego,

      • obelisku w Mysłowicach-Brzezince,

2.uczestnictwo w uroczystościach państwowych i wojskowych.

  • w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:

1.przyjmowanie i realizacja wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,naliczanie należności i prowadzenie ewidencji opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,

2. prowadzenie nadzoru nad wykorzystaniem środków finansowych pochodzących z opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,                   

3.współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, współpraca z Izbą Wytrzeźwień .

4. przyjmowanie, weryfikacja oraz przekazywanie drogą elektroniczną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CIDG) wniosków o:

  • zarejestrowanie działalności gospodarczej, 2.dokonywanie zmian we wpisie do CEIDG, 
  • wykreślenie wpisu w CEIDG, 4.wpis informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej, 5.wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej;
  • współpraca z Ministerstwem Gospodarki w zakresie przedsiębiorców wpisanych do CEIDG;
dzisiaj: 14 marca 2025
imieniny:
Leona, Matyldy
Nagrody i wyróżnienia
ISO
Stawiamy na jakość
Najwyższa jakość
Polecamy
zamknij
Wyślij kartkę