 |
adres: | | ul. Hołdunowska 72, 43-143 Lędziny | telefon: | | (0 32) 216 70 93, 326 72 79 | e-mail: | | gim2led@interia.pl | dyrektor: | | mgr Lidia Ciepły-Bugara | Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 w Lędzinach im. Gustawa Morcinka jest jednostką budżetową gminy miejskiej Lędziny. Szkoła jest finansowana w części z subwencji oświatowej, w części przez budżet miasta. Zasady prowadzenia przez gimnazjum gospodarki finansowej i materialnej określają odrębne przepisy. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad placówką jest Kuratorium Oświaty Województwa Śląskiego w Katowicach. Organami gimnazjum są: - dyrektor gimnazjum,
- Rada Pedagogiczna,
- Rada Szkoły,
- Rada Rodziców,
- Samorząd Uczniowski.
W gimnazjum tworzone są stanowiska wicedyrektorów i inne stanowiska kierownicze. Osoby, którym powierzono te stanowiska wykonują swe zadania zgodnie z ustalonym podziałem kompetencji (określonym w statucie gimnazjum) i szczegółowym przydziałem czynności. Ponadto w gimnazjum zatrudniani są nauczyciele oraz inni pracownicy administracyjni i pracownicy obsługi. Dyrektor kieruje bieżącą działalnością gimnazjum oraz reprezentuje je na zewnątrz. W wykonaniu swoich obowiązków i zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców, Radą Szkoły oraz Samorządem Uczniowskim. Wszystkie organy gimnazjum współdziałają ze sobą w sprawach kształcenia, wychowania młodzieży i rozwiązywania wszystkich istotnych problemów gimnazjum. Kompetencje i szczegółowe zadania poszczególnych organów gimnazjum określa statut placówki. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny gimnazjum, opracowany przez dyrektora gimnazjum do dnia 30 kwietnia każdego roku i zatwierdzony przez organ nadzorujący. Arkusz organizacyjny zawiera listę pracowników, stanowisk kierowniczych, liczbę godzin przedmiotów i zajęć obowiązkowych. Do głównych celów i zadań realizowanych przez gimnazjum należy: - umożliwienie zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia gimnazjum,
- umożliwienie uzyskania świadectwa uprawniającego do kontynuowania nauki w szkołach ponadgimnazjalnych oraz pomoc w wyborze szkoły,
- kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie stosownie do posiadanych warunków i wieku uczniów,
- sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb i możliwości gminy poprzez uczestniczenie w zajęciach świetlicy szkolnej, współpracę ze świetlicą socjoterapeutyczną oraz Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, które pomagają w szczególności dzieciom z rodzin ubogich i zagrożonych patologią społeczną,
- umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju intelektualnego i fizycznego, zaspokajanie poznawczej ciekawości świata, rozwijanie zainteresowań, kształtowanie postaw i pobudzanie do działań pożądanych poprzez organizowanie konkursów, prelekcji, zawodów sportowych,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności i miłości do ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego,
- udzielanie uczniom porad psychologicznych i pedagogicznych poprzez wychowawców klasowych oraz współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w zakresie wspomagania rozwoju i efektywności uczenia się, pomocy w wyborze kierunku dalszego kształcenia i zawodu oraz innej pomocy specjalistycznej dla młodzieży, nauczycieli, rodziców i opiekunów,
- umożliwienie uczniom wyboru kierunku dalszego kształcenia poprzez organizowanie systemu doradztwa,
- umożliwienie realizacji indywidualnych programów nauczania uczniom bardzo zdolnym oraz uczniom wymagającym szczególnej troski na zasadzie modyfikacji programu nauczania poprzez poszerzenie lub zawężenie treści w nim zawartych,
- rozwijanie zainteresowań uczniów,
- umożliwienie pogłębiania wiedzy religijnej (zgodnie z życzeniami rodziców wyrażonymi w formie pisemnych oświadczeń) w ramach lekcji, a także poprzez zwalnianie z zajęć w czasie świąt religijnych lub rekolekcji.
|