 |
Zarządzenie nr 0050.658.2014 burmistrza miasta Lędziny z dnia 8.01.2014 w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 594), zarządzam, co następuje: §1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/657/09 z dnia 26.08.2009 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem nr 0151/675/09 burmistrza miasta z dnia 30.09.2009 r., zarządzeniem nr 0151/735/10 burmistrza miasta z dnia 1.02.2010 r., zarządzeniem nr 0151/924/10 z dnia 7.12.2010 r., zarządzeniem nr 0050.65.2011 z dnia 29.03.2011 r., zarządzeniem nr 0050.140.2011 z dnia 27.07.2011 r., zarządzeniem burmistrza miasta nr 0050.241.2011 z dnia 27.12.2011 r., zarządzeniem nr 0050.544.2013 z dnia 26.06.2013 r. wprowadzam następujące zmiany: §2 - W §17:
- ust. 13 otrzymuje następujące brzmienie: Wydział Edukacji, Kultury, Spraw Społecznych, Sportu i Promocji Miasta - z oznaczeniem - ZE,
- ust. 14 otrzymuje następujące brzmienie: Referat ds. Funduszy Strukturalnych, Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z Zagranicą - z oznaczeniem BG,
- skreśla się ust. 21.
§3 - W §10 w ust. 2 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Lędziny dodaje się pkt. 4, 5, 6 o następującym brzmieniu:
- prowadzi ewidencję oraz dokumentację dot. spółek, w których Gmina posiada udziały lub akcje;
- dokonuje analizy i oceny materiałów przedkładanych przez spółki z udziałem Gminy oraz informuje Burmistrza o wynikach tej analizy;
- wykonuje inne czynności dot. spółek, na polecenie Burmistrza Miasta,
- §29 otrzymuje brzmienie: "Wydział Edukacji, Kultury, Spraw Społecznych, Sportu i Promocji Miasta:
- w zakresie edukacji:
- zapewnienie warunków dla bezpiecznego i higienicznego działania szkół i placówek oświatowych w mieście względem nauki, wychowania, opieki,
- nadzór nad wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz realizacją zadań inwestycyjnych w tym zakresie,
- koordynowanie pracy poszczególnych jednostek oświatowych wobec należytego wykorzystania subwencji i oświatowych środków budżetowych miasta,
- nadzór nad realizacją zadań statutowych jednostek oświatowych,
- nadzór nad prawidłowym dysponowaniem środków niezbędnych na realizację zadań statutowych, w tym na wynagrodzenia nauczycieli i utrzymanie jednostek,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością przedszkoli i szkół prowadzonych przez gminę Lędziny,
- przygotowywanie dokumentacji dot. oceny pracy dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych oświaty,
- uzgadnianie zmiennych składników wynagrodzenia, przygotowywanie wniosków o nagrody i odznaczenia,
- analiza i uzgadnianie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli,
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli tj. udział w komisjach oraz przygotowywanie dokumentacji,
- wydawanie zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego,
- organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
- organizowanie dowozu uczniów,
- nadzorowanie i egzekwowanie obowiązku szkolnego,
- prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych,
- koordynowanie, wspomaganie i nadzorowanie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych i letnich,
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej stypendiów szkolnych,
- w zakresie działalności kulturalnej:
- scalanie i wspieranie działań mających na celu rozpowszechnianie wszelkich przedsięwzięć kulturalnych na terenie miasta,
- opracowanie i przedstawianie burmistrzowi miasta Rocznego Miejskiego Programu Działalności Kulturalnej na podstawie rocznych planów działalności podstawowej MOK, MBP, stowarzyszeń, klubów i organizacji społecznych obejmującego kalendarz imprez kulturalnych gminy, organizatorów i źródła ich finansowania,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalna na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
- reprezentowanie na zewnątrz miasta Lędziny wobec całego zakresu zagadnień działalności kulturalnej realizowanej w kraju i za granicą,
- nadzór nad przekazywaniem, wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji budżetowych miasta dla jednostek kultury i stowarzyszeń,
- w zakresie spraw społecznych:
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej:
- dofinansowania kształcenia pracowników młodocianych,
- stypendiów sportowych,
- innych świadczeń socjalnych na rzecz mieszkańców miasta,
- opracowanie Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz prowadzenie dokumentacji konkursowej i finansowo-rozliczeniowej środków pożytku publicznego,
- stała współpraca z MOPS Lędziny względem wszystkich form pomocy dla mieszkańców miasta,
- obsługa porozumień, dotacji, rozliczeń z ośrodkami rehabilitacji dzieci, ośrodkami zdrowia, szpitalem wojewódzkim, stowarzyszeniami osób niepełnosprawnych, itp. (korespondencja),
- prowadzenie rejestru spraw i dokumentacji realizacyjnej bezpośredniej pomocy Burmistrza Miasta dla mieszkańców,
- w zakresie działalności sportowo-rekreacyjnej:
- prowadzenie działań w zakresie propagowania kultury fizycznej w mieście,
- opracowanie rocznego planu działalności podstawowej obejmującego kalendarz imprez sportowo-rekreacyjnych w mieście,
- planowanie i pomoc administracyjna w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych sportu i rekreacji,
- pomoc programowa, organizacyjna dla całości imprez sportowo-rekreacyjnych organizowanych w mieście przez jednostki miejskie, stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
- ścisła współpraca z placówkami szkolnymi, organizacjami związkowymi, klubami, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi miasta wobec ich poczynań sportowych, rekreacyjnych, turystycznych i wypoczynkowych,
- prowadzenie działań związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenach Ośrodka Rekreacyjnego "Zalew",
- w zakresie działalności urzędowo-administracyjnej:
- rejestrowanie i wydawanie jednorazowych dokumentów dotyczących: zgromadzeń, manifestacji, korowodów itp.,
- obsługa należności finansowych imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych organizowanych przez miasto,
- sporządzanie miejskich planów finansowo-budżetowych dotyczących zadań z zakresu sportu i rekreacji,
- sporządzenie całościowych analiz i sprawozdawczości statystycznej dotyczącej kultury, sportu i rekreacji w mieście,
- nadzór merytoryczny i organizacyjny nad wszystkimi wydawnictwami Urzędu Miasta,
- wydawanie decyzji dotyczących organizacji imprez masowych, zbiórek publicznych,
- obsługa finansowo-księgowa (naliczanie odsetek od spłat) pożyczek lub stypendiów na cele kształcenia,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalną na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
- w zakresie promocji miasta:
- prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej ,w tym organizowanie szkoleń i konferencji w zakresie promocji miasta,
- prowadzenie spraw związanych z promocją miasta,
- inicjowanie działań służących rozwojowi miasta poprzez nawiązywanie kontaktów z zagranicą,
- realizacja na poziomie miasta zadań w zakresie integracji z Unią Europejską,
- współtworzenie strategii, programów rozwoju miasta,
- bieżący przegląd informacji w sieci internetowej dotyczących zagadnień promocji, sposobu jej realizacji i współpracy z innymi podmiotami w kraju i zagranicą w tym względzie,
- organizacja i udział w wystawach, targach i konferencjach dot. promocji i rozwoju miasta,
- opracowywanie i wydawanie materiałów reklamowych i promujących miasto,
- nadzór nad przygotowaniem, drukiem i kolportażem samorządowej gazety lędzińskiej.",
- §30 otrzymuje brzmienie: "Do zakresu działania Referatu ds. Funduszy Strukturalnych, Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z Zagranicą należy w szczególności:
- w zakresie funduszy strukturalnych i współpracy z zagranicą:
- rozpoznanie możliwości finansowania przedsięwzięć miejskich przez programy pomocowe dla samorządów oraz inne formy finansowania na zasadach preferencyjnych,
- bieżąca analiza informacji na temat możliwości współpracy międzynarodowej i pozyskiwania środków ze struktur europejskich,
- gromadzenie, aktualizacja oraz przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o programach pomocowych,
- pozyskiwanie i zarządzanie informacją o zewnętrznych źródłach finansowania dla przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- współpraca z merytorycznymi wydziałami Urzędu Miasta przy opracowaniu wniosków o dofinansowanie projektów inwestycyjnych ze środków zewnętrznych,
- opracowywanie wniosków w celu pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania działań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- aplikowanie o dofinansowanie projektów nieinwestycyjnych w ramach lokalnych partnerstw i inicjatyw,
- współpraca z instytucjami zarządzającymi i wdrażającymi programy finansowane z funduszy krajowych i europejskich,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, związkami międzygminnymi w zakresie wykorzystania programów pomocowych do realizacji zadań miasta,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą miasta z zagranicą,
- pozyskiwanie nowych partnerów zagranicznych do realizacji wspólnych projektów,
- podejmowanie działań z zakresu podnoszenia jakości funkcjonowania i usprawnienia organizacji Urzędu (realizacja systemu zarządzania jakością),
- tworzenie i aktualizacja programów rozwoju miasta,
- finansowe rozliczanie projektów z Unii Europejskiej,
- w zakresie współpracy z przedsiębiorcami:
- współpraca w ustalaniu kierunków rozwoju gospodarczego Miasta,
- monitorowanie wybranych zjawisk gospodarczych,
- wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP),
- opracowywanie i wdrażanie założeń polityki gospodarczej Miasta w odniesieniu do sektora MŚP (w ramach przyjętej strategii rozwoju Miasta),
- współpraca z organizacjami i instytucjami gospodarczymi lokalnymi, regionalnymi, krajowymi i zagranicznymi,
- współpraca w przedmiocie swojego działania z odpowiednimi komórkami w jednostkach organizacyjnych,
- współorganizowanie szkoleń, seminariów i konferencji dla przedsiębiorców,
- gromadzenie, opracowywanie i udostępnianie informacji dotyczących:
- rozpoczętych i planowanych inwestycji w mieście,
- warunków realizowania inwestycji,
- sytuacji społeczno-ekonomicznej Lędzin,
- potencjału ludzkiego Lędzin,
- atrakcyjności inwestycyjnej miasta,
- kapitału zagranicznego,
- instytucji okołobiznesowych, finansowych i banków,
- utrzymywanie stałych kontaktów z przedsiębiorcami,
- umożliwianie kontaktów pomiędzy lędzińskimi a zagranicznymi przedsiębiorcami,
- gromadzenie informacji o odbywających się w Polsce i za granicą imprezach targowych i wystawienniczych, dofinansowanych przez Ministerstwo Pracy Gospodarki i Polityki Społecznej oraz uczestnictwo wraz z przedsiębiorcami w zagranicznych targach i imprezach wystawienniczych,
- informowanie podmiotów gospodarczych o źródłach finansowania inwestycji i programach pomocowych oraz instytucjach udzielających wsparcia w procesie aplikowania o środki zewnętrzne.",
- skreśla się §35,
- §36 - §50 otrzymują kolejną numerację §35 - §49.
§4 Dokonać zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia. §5 Pozostałe postanowienia regulaminu nie ulegają zmianie. §6 Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta. §7 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (301 KB). Powrót do pozostałych zarządzeń
|