 |
Zarządzenie nr 0050.241.2011 burmistrza miasta Lędziny z dnia 27.12.2011 w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. nr 142/2001 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje: §1 W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/657/09 z dnia 26.08.2009 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem nr 0151/675/09 burmistrza miasta z dnia 30.09.2009 r., zarządzeniem nr 0151/735/10 burmistrza miasta z dnia 1.02.2010 r., zarządzeniem nr 0151/924/10 z dnia 7.12.2010 r., zarządzeniem nr 0050.65.2011 z dnia 29.03.2011 r., zarządzeniem nr 0050.140.2011 z dnia 27.07.2011 r. wprowadzam następujące zmiany. §2 - W §17 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Lędziny:
- skreśla się ust. 13, ust. 15, ust. 23, ust. 24,
- ust. 14-26 otrzymują numerację ust. 13-22,
- ust. 13 otrzymuje następujące brzmienie: "Referat Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych z oznaczeniem - ZE".
§3 - Skreśla się §29; §31; §37; §38.
- §30 - §54 otrzymują kolejną numerację §29 - §50.
- W §22 dodaje się ust. 8, 9, 10, 11 i 12 w następującym brzmieniu:
"8. Wystawianie upomnień z tytułu nieterminowych wpłat w podatku: - od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
- podatku rolnego i leśnego osób fizycznych i prawnych,
- od środków transportowych osób fizycznych i prawnych.
9. Analiza zadłużeń i wystawianie: - tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku rolnym, leśnym od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
- tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
- wystawianie tytułów wykonawczych od nieuregulowanych mandatów karnych.
10. Prowadzenie ewidencji wystawionych tytułów wykonawczych od w/w. 11. Bieżąca współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie egzekwowania zaległości podatkowych, prowadzenie korespondencji wyjaśniającej na podstawie przepisów o postępowaniu w egzekucji. 12. Prowadzenie i załatwianie wszystkich spraw z zakresu udzielania pomocy publicznej przez gminę.". - W §24 dodaje się ust. 4 w następującym brzmieniu:
"4. Prowadzenie postępowań zmierzających do wyegzekwowania zaległych płatności z zakresu gospodarki nieruchomościami oraz ładu przestrzennego m.in.: - przygotowywanie wezwań do zapłaty,
- analiza stanu zadłużeń,
- przekazywanie spraw na drogę postępowania sądowego oraz egzekucyjnego,
- współpraca z kancelarią komornika,
- prowadzenie ewidencji spraw sądowo-komorniczych,
- prowadzenie korespondencji wyjaśniającej.".
- W §28 dodaje się ust. 4 w następującym brzmieniu:
"4. w zakresie realizacji programu likwidacji niskiej emisji: - pozyskiwanie dla gminy źródeł finansowania przedsięwzięć zmniejszających zużycie energii i zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego,
- organizowanie i przygotowanie do realizacji zadań programu likwidacji niskiej emisji,
- współpraca i koordynowanie działań Operatora programu likwidacji niskiej emisji,
- współpraca z komisją wyboru ofert wykonawców w programie likwidacji niskiej emisji,
- udział w organizacji giełdy wykonawców robót w ramach programu,
- rozliczanie środków wydatkowanych na przedsięwzięcia zmniejszające zużycie energii i zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego,".
- §29 otrzymuje następujące brzmienie:
"Referat Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych: - w zakresie edukacji:
- zapewnienie warunków dla bezpiecznego i higienicznego działania szkół i placówek oświatowych w mieście względem nauki, wychowania, opieki,
- nadzór nad wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz realizacją zadań inwestycyjnych w tym zakresie,
- koordynowanie pracy poszczególnych jednostek oświatowych wobec należytego wykorzystania subwencji i oświatowych środków budżetowych miasta,
- nadzór nad realizacją zadań statutowych jednostek oświatowych,
- nadzór nad prawidłowym dysponowaniem środków niezbędnych na realizację zadań statutowych , w tym na wynagrodzenia nauczycieli i utrzymanie jednostek,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością przedszkoli i szkół prowadzonych przez gminę Lędziny,
- przygotowywanie dokumentacji dot. oceny pracy dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych oświaty,
- uzgadnianie zmiennych składników wynagrodzenia, przygotowywanie wniosków o nagrody i odznaczenia,
- analiza i uzgadnianie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli,
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli tj. udział w komisjach oraz przygotowywanie dokumentacji,
- wydawanie zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego,
- organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
- organizowanie dowozu uczniów,
- nadzorowanie i egzekwowanie obowiązku szkolnego,
- prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych,
- koordynowanie, wspomaganie i nadzorowanie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych i letnich,
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej stypendiów szkolnych,
- w zakresie działalności kulturalnej:
- scalanie i wspieranie działań mających na celu rozpowszechnianie wszelkich przedsięwzięć kulturalnych na terenie miasta,
- opracowanie i przedstawianie burmistrzowi miasta Rocznego Miejskiego Programu Działalności Kulturalnej na podstawie rocznych planów działalności podstawowej MOK, MBP, stowarzyszeń, klubów i organizacji społecznych obejmującego kalendarz imprez kulturalnych gminy, organizatorów i źródła ich finansowania,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalna na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
- reprezentowanie na zewnątrz miasta Lędziny wobec całego zakresu zagadnień działalności kulturalnej realizowanej w kraju i za granicą,
- nadzór nad przekazywaniem, wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji budżetowych miasta dla jednostek kultury i stowarzyszeń,
- w zakresie spraw społecznych:
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej:
- dofinansowania kształcenia pracowników młodocianych,
- stypendiów sportowych,
- innych świadczeń socjalnych na rzecz mieszkańców miasta,
- opracowanie Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz prowadzenie dokumentacji konkursowej i finansowo-rozliczeniowej środków pożytku publicznego,
- stała współpraca z MOPS Lędziny względem wszystkich form pomocy dla mieszkańców miasta,
- obsługa porozumień, dotacji, rozliczeń z ośrodkami rehabilitacji dzieci, ośrodkami zdrowia, szpitalem wojewódzkim, stowarzyszeniami osób niepełnosprawnych, itp. (korespondencja),
- prowadzenie rejestru spraw i dokumentacji realizacyjnej bezpośredniej pomocy burmistrza miasta dla mieszkańców,
- w zakresie działalności sportowo-rekreacyjnej:
- prowadzenie działań w zakresie propagowania kultury fizycznej w mieście,
- opracowanie rocznego planu działalności podstawowej obejmującego kalendarz imprez sportowo-rekreacyjnych w mieście,
- planowanie i pomoc administracyjna w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych sportu i rekreacji,
- pomoc programowa, organizacyjna dla całości imprez sportowo-rekreacyjnych organizowanych w mieście przez jednostki miejskie, stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
- ścisła współpraca z placówkami szkolnymi, organizacjami związkowymi, klubami, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi miasta wobec ich poczynań sportowych, rekreacyjnych, turystycznych i wypoczynkowych,
- prowadzenie działań związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenach Ośrodka Rekreacyjnego "Zalew",
- w zakresie działalności urzędowo-administracyjnej:
- rejestrowanie i wydawanie jednorazowych dokumentów dotyczących: zgromadzeń, manifestacji, korowodów itp.,
- obsługa należności finansowych imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych organizowanych przez miasto,
- sporządzanie miejskich planów finansowo-budżetowych dotyczących zadań z zakresu sportu i rekreacji,
- sporządzenie całościowych analiz i sprawozdawczości statystycznej dotyczącej kultury, sportu i rekreacji w mieście,
- nadzór merytoryczny i organizacyjny nad wszystkimi wydawnictwami Urzędu Miasta,
- wydawanie decyzji dotyczących organizacji imprez masowych, zbiórek publicznych,
- obsługa finansowo-księgowa (naliczanie odsetek od spłat) pożyczek lub stypendiów na cele kształcenia,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalną na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji.".
- W §23a dodaje się ust. 10 w następującym brzmieniu:
"10. Prowadzenie postępowań zmierzających do wyegzekwowania zaległych płatności z tytułu naliczonych opłat za umieszczenie reklamy.". - W §33 dodaje się ust. 3 i 4 w następującym brzmieniu:
"3. Prowadzenie zadań związanych z grobownictwem wojennym: - utrzymanie porządku i czystości:
- na grobie żołnierzy I i II wojny światowej na cmentarzu parafialnym przy Kościele św. Anny,
- Pomniku Powstańców Śląskich przy ul. Lędzińskiej,
- Obelisku przy ul. Paderewskiego,
- Obelisku w Mysłowicach-Brzezince.
4. Uczestnictwo w uroczystościach państwowych i wojskowych.". §4 Dokonać zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia. §5 Pozostałe postanowienia regulaminu nie ulegają zmianie. §6 Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta. §7 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1.01.2012 r. Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (315 KB). Powrót do pozostałych zarządzeń
|