Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Plany i programy
Inwestycje zrealizowane
Inwestycje bieżące
Zarządzenia burmistrza
Decyzje, opinie...
Komunikaty, ogłoszenia...
Ogłoszenia wyborcze
Sprawozdania
Wyniki kontroli
Ochrona środowiska
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Zarządzenia burmistrza

Zarządzenie nr 0050.241.2011 burmistrza miasta Lędziny z dnia 27.12.2011 w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. nr 142/2001 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

§1

W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/657/09 z dnia 26.08.2009 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem nr 0151/675/09 burmistrza miasta z dnia 30.09.2009 r., zarządzeniem nr 0151/735/10 burmistrza miasta z dnia 1.02.2010 r., zarządzeniem nr 0151/924/10 z dnia 7.12.2010 r., zarządzeniem nr 0050.65.2011 z dnia 29.03.2011 r., zarządzeniem nr 0050.140.2011 z dnia 27.07.2011 r. wprowadzam następujące zmiany.

§2

  1. W §17 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Lędziny:
    1. skreśla się ust. 13, ust. 15, ust. 23, ust. 24,
    2. ust. 14-26 otrzymują numerację ust. 13-22,
    3. ust. 13 otrzymuje następujące brzmienie: "Referat Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych z oznaczeniem - ZE".

§3

  1. Skreśla się §29; §31; §37; §38.
  2. §30 - §54 otrzymują kolejną numerację §29 - §50.
  3. W §22 dodaje się ust. 8, 9, 10, 11 i 12 w następującym brzmieniu:
    "8. Wystawianie upomnień z tytułu nieterminowych wpłat w podatku:
    1. od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
    2. podatku rolnego i leśnego osób fizycznych i prawnych,
    3. od środków transportowych osób fizycznych i prawnych.

    9. Analiza zadłużeń i wystawianie:

    1. tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku rolnym, leśnym od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
    2. tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
    3. wystawianie tytułów wykonawczych od nieuregulowanych mandatów karnych.

    10. Prowadzenie ewidencji wystawionych tytułów wykonawczych od w/w.

    11. Bieżąca współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie egzekwowania zaległości podatkowych, prowadzenie korespondencji wyjaśniającej na podstawie przepisów o postępowaniu w egzekucji.

    12. Prowadzenie i załatwianie wszystkich spraw z zakresu udzielania pomocy publicznej przez gminę.".

  4. W §24 dodaje się ust. 4 w następującym brzmieniu:
    "4. Prowadzenie postępowań zmierzających do wyegzekwowania zaległych płatności z zakresu gospodarki nieruchomościami oraz ładu przestrzennego m.in.:
    1. przygotowywanie wezwań do zapłaty,
    2. analiza stanu zadłużeń,
    3. przekazywanie spraw na drogę postępowania sądowego oraz egzekucyjnego,
    4. współpraca z kancelarią komornika,
    5. prowadzenie ewidencji spraw sądowo-komorniczych,
    6. prowadzenie korespondencji wyjaśniającej.".
  5. W §28 dodaje się ust. 4 w następującym brzmieniu:
    "4. w zakresie realizacji programu likwidacji niskiej emisji:
    1. pozyskiwanie dla gminy źródeł finansowania przedsięwzięć zmniejszających zużycie energii i zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego,
    2. organizowanie i przygotowanie do realizacji zadań programu likwidacji niskiej emisji,
    3. współpraca i koordynowanie działań Operatora programu likwidacji niskiej emisji,
    4. współpraca z komisją wyboru ofert wykonawców w programie likwidacji niskiej emisji,
    5. udział w organizacji giełdy wykonawców robót w ramach programu,
    6. rozliczanie środków wydatkowanych na przedsięwzięcia zmniejszające zużycie energii i zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego,".
  6. §29 otrzymuje następujące brzmienie:
    "Referat Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych:
    1. w zakresie edukacji:
      1. zapewnienie warunków dla bezpiecznego i higienicznego działania szkół i placówek oświatowych w mieście względem nauki, wychowania, opieki,
      2. nadzór nad wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz realizacją zadań inwestycyjnych w tym zakresie,
      3. koordynowanie pracy poszczególnych jednostek oświatowych wobec należytego wykorzystania subwencji i oświatowych środków budżetowych miasta,
      4. nadzór nad realizacją zadań statutowych jednostek oświatowych,
      5. nadzór nad prawidłowym dysponowaniem środków niezbędnych na realizację zadań statutowych , w tym na wynagrodzenia nauczycieli i utrzymanie jednostek,
      6. sprawowanie nadzoru nad działalnością przedszkoli i szkół prowadzonych przez gminę Lędziny,
      7. przygotowywanie dokumentacji dot. oceny pracy dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych oświaty,
      8. uzgadnianie zmiennych składników wynagrodzenia, przygotowywanie wniosków o nagrody i odznaczenia,
      9. analiza i uzgadnianie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli,
      10. prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli tj. udział w komisjach oraz przygotowywanie dokumentacji,
      11. wydawanie zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego,
      12. organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
      13. organizowanie dowozu uczniów,
      14. nadzorowanie i egzekwowanie obowiązku szkolnego,
      15. prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych,
      16. koordynowanie, wspomaganie i nadzorowanie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych i letnich,
      17. prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej stypendiów szkolnych,
    2. w zakresie działalności kulturalnej:
      1. scalanie i wspieranie działań mających na celu rozpowszechnianie wszelkich przedsięwzięć kulturalnych na terenie miasta,
      2. opracowanie i przedstawianie burmistrzowi miasta Rocznego Miejskiego Programu Działalności Kulturalnej na podstawie rocznych planów działalności podstawowej MOK, MBP, stowarzyszeń, klubów i organizacji społecznych obejmującego kalendarz imprez kulturalnych gminy, organizatorów i źródła ich finansowania,
      3. pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
      4. współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalna na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
      5. reprezentowanie na zewnątrz miasta Lędziny wobec całego zakresu zagadnień działalności kulturalnej realizowanej w kraju i za granicą,
      6. nadzór nad przekazywaniem, wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji budżetowych miasta dla jednostek kultury i stowarzyszeń,
    3. w zakresie spraw społecznych:
      1. prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej:
        • dofinansowania kształcenia pracowników młodocianych,
        • stypendiów sportowych,
        • innych świadczeń socjalnych na rzecz mieszkańców miasta,
      2. opracowanie Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz prowadzenie dokumentacji konkursowej i finansowo-rozliczeniowej środków pożytku publicznego,
      3. stała współpraca z MOPS Lędziny względem wszystkich form pomocy dla mieszkańców miasta,
      4. obsługa porozumień, dotacji, rozliczeń z ośrodkami rehabilitacji dzieci, ośrodkami zdrowia, szpitalem wojewódzkim, stowarzyszeniami osób niepełnosprawnych, itp. (korespondencja),
      5. prowadzenie rejestru spraw i dokumentacji realizacyjnej bezpośredniej pomocy burmistrza miasta dla mieszkańców,
    4. w zakresie działalności sportowo-rekreacyjnej:
      1. prowadzenie działań w zakresie propagowania kultury fizycznej w mieście,
      2. opracowanie rocznego planu działalności podstawowej obejmującego kalendarz imprez sportowo-rekreacyjnych w mieście,
      3. planowanie i pomoc administracyjna w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych sportu i rekreacji,
      4. pomoc programowa, organizacyjna dla całości imprez sportowo-rekreacyjnych organizowanych w mieście przez jednostki miejskie, stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
      5. ścisła współpraca z placówkami szkolnymi, organizacjami związkowymi, klubami, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi miasta wobec ich poczynań sportowych, rekreacyjnych, turystycznych i wypoczynkowych,
      6. prowadzenie działań związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenach Ośrodka Rekreacyjnego "Zalew",
    5. w zakresie działalności urzędowo-administracyjnej:
      1. rejestrowanie i wydawanie jednorazowych dokumentów dotyczących: zgromadzeń, manifestacji, korowodów itp.,
      2. obsługa należności finansowych imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych organizowanych przez miasto,
      3. sporządzanie miejskich planów finansowo-budżetowych dotyczących zadań z zakresu sportu i rekreacji,
      4. sporządzenie całościowych analiz i sprawozdawczości statystycznej dotyczącej kultury, sportu i rekreacji w mieście,
      5. nadzór merytoryczny i organizacyjny nad wszystkimi wydawnictwami Urzędu Miasta,
      6. wydawanie decyzji dotyczących organizacji imprez masowych, zbiórek publicznych,
      7. obsługa finansowo-księgowa (naliczanie odsetek od spłat) pożyczek lub stypendiów na cele kształcenia,
      8. pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
      9. współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalną na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji.".
  7. W §23a dodaje się ust. 10 w następującym brzmieniu:
    "10. Prowadzenie postępowań zmierzających do wyegzekwowania zaległych płatności z tytułu naliczonych opłat za umieszczenie reklamy.".
  8. W §33 dodaje się ust. 3 i 4 w następującym brzmieniu:
    "3. Prowadzenie zadań związanych z grobownictwem wojennym:
    1. utrzymanie porządku i czystości:
      • na grobie żołnierzy I i II wojny światowej na cmentarzu parafialnym przy Kościele św. Anny,
      • Pomniku Powstańców Śląskich przy ul. Lędzińskiej,
      • Obelisku przy ul. Paderewskiego,
      • Obelisku w Mysłowicach-Brzezince.

    4. Uczestnictwo w uroczystościach państwowych i wojskowych.".

§4

Dokonać zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia.

§5

Pozostałe postanowienia regulaminu nie ulegają zmianie.

§6

Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta.

§7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1.01.2012 r.

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 0050.241.2011

Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie Format PDF PDF (315 KB).

Powrót do pozostałych zarządzeń

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Renata Kowalska, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 110, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 112, e-mail: r.kowalska@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2011.12.27
Data udostępnienia: 2012.01.05 20:18:31
Liczba odwiedzin strony: 1097 (ostatnie odwiedziny 2024.07.22 18:54:06)

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny