 |
Zarządzenie nr 0050.140.2011 burmistrza miasta Lędziny z dnia 27.07.2011 w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. nr 142/2001 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje: §1 W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/657/09 z dnia 26.08.2009 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem nr 0151/675/09 burmistrza miasta z dnia 30.09.2009 r., zarządzeniem nr 0151/735/10 burmistrza miasta z dnia 1.02.2010 r., zarządzeniem nr 0151/924/10 z dnia 7.12.2010 r., zarządzeniem nr 0050.65.2011 z dnia 29.03.2011 r. wprowadzam następujące zmiany. §2 - W §17 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Lędziny:
- ust. 14 otrzymuje następujące brzmienie: "Referat Kultury, Spraw Społecznych i Sportu" z oznaczeniem - BP,
- ust. 16 otrzymuje następujące brzmienie: "Referat ds. Funduszy Strukturalnych i Współpracy z Zagranicą" z oznaczeniem - BG,
- ust. 20 otrzymuje następujące brzmienie: "Doradca ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej" z oznaczeniem - BW,
- dodaje się ust. 26 w następującym brzmieniu: "Doradca ds. Promocji Miasta i Współpracy z Przedsiębiorcami" z oznaczeniem - BD.
- W §26 ust. 1:
- skreśla się pkt 9,
- pkt. 10-12 otrzymują numerację pkt. 9-11.
- W §27 ust. 1 dodaje się pkt 14 w następującym brzmieniu: "Organizowanie całokształtu prac związanych z wyborem ławników do sądów".
§3 Dotychczasowa treść §30 otrzymuje brzmienie: "Referat Kultury, Spraw Społecznych i Sportu: - w zakresie działalności kulturalnej:
- scalanie i wspieranie działań mających na celu rozpowszechnianie wszelkich przedsięwzięć kulturalnych na terenie miasta,
- opracowanie i przedstawianie burmistrzowi miasta Rocznego Miejskiego Programu Działalności Kulturalnej na podstawie rocznych planów działalności podstawowej MOK, MBP, stowarzyszeń, klubów i organizacji społecznych obejmującego kalendarz imprez kulturalnych gminy, organizatorów i źródła ich finansowania,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalna na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
- reprezentowanie na zewnątrz miasta Lędziny wobec całego zakresu zagadnień działalności kulturalnej realizowanej w kraju i za granicą,
- nadzór nad przekazywaniem, wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji budżetowych miasta dla jednostek kultury i stowarzyszeń,
- w zakresie spraw społecznych:
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej:
- dofinansowania kształcenia pracowników młodocianych,
- stypendiów sportowych,
- innych świadczeń socjalnych na rzecz mieszkańców miasta,
- opracowanie Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz prowadzenie dokumentacji konkursowej i finansowo-rozliczeniowej środków pożytku publicznego,
- stała współpraca z MOPS Lędziny względem wszystkich form pomocy dla mieszkańców miasta,
- obsługa porozumień, dotacji, rozliczeń z ośrodkami rehabilitacji dzieci, ośrodkami zdrowia, szpitalem wojewódzkim, stowarzyszeniami osób niepełnosprawnych, itp. (korespondencja),
- prowadzenie rejestru spraw i dokumentacji realizacyjnej bezpośredniej pomocy burmistrza miasta dla mieszkańców,
- w zakresie działalności sportowo-rekreacyjnej:
- prowadzenie działań w zakresie propagowania kultury fizycznej w mieście,
- opracowanie rocznego planu działalności podstawowej obejmującego kalendarz imprez sportowo-rekreacyjnych w mieście,
- planowanie i pomoc administracyjna w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych sportu i rekreacji,
- pomoc programowa, organizacyjna dla całości imprez sportowo-rekreacyjnych organizowanych w mieście przez jednostki miejskie, stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
- ścisła współpraca z placówkami szkolnymi, organizacjami związkowymi, klubami, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi miasta wobec ich poczynań sportowych, rekreacyjnych, turystycznych i wypoczynkowych,
- prowadzenie działań związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenach Ośrodka Rekreacyjnego "Zalew",
- w zakresie działalności urzędowo-administracyjnej:
- rejestrowanie i wydawanie jednorazowych dokumentów dotyczących: zgromadzeń, manifestacji, korowodów itp.,
- obsługa należności finansowych imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych organizowanych przez miasto,
- sporządzanie miejskich planów finansowo-budżetowych dotyczących zadań z zakresu sportu i rekreacji,
- sporządzenie całościowych analiz i sprawozdawczości statystycznej dotyczącej kultury, sportu i rekreacji w mieście,
- nadzór merytoryczny i organizacyjny nad wszystkimi wydawnictwami Urzędu Miasta,
- wydawanie decyzji dotyczących organizacji imprez masowych, zbiórek publicznych,
- obsługa finansowo-księgowa (naliczanie odsetek od spłat) pożyczek lub stypendiów na cele kształcenia,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalną na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji.".
§4 Dotychczasowa treść §32 otrzymuje brzmienie: "Do zakresu działania Referatu ds. Funduszy Strukturalnych i Współpracy z Zagranicą należy w szczególności : - w zakresie funduszy strukturalnych i współpracy z zagranicą:
- rozpoznanie możliwości finansowania przedsięwzięć miejskich przez programy pomocowe dla samorządów oraz inne formy finansowania na zasadach preferencyjnych,
- bieżąca analiza informacji na temat możliwości współpracy międzynarodowej i pozyskiwania środków ze struktur europejskich,
- gromadzenie, aktualizacja oraz przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o programach pomocowych,
- pozyskiwanie i zarządzanie informacją o zewnętrznych źródłach finansowania dla przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- współpraca z merytorycznymi wydziałami Urzędu Miasta przy opracowaniu wniosków o dofinansowanie projektów inwestycyjnych ze środków zewnętrznych,
- opracowywanie wniosków w celu pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania działań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- aplikowanie o dofinansowanie projektów nieinwestycyjnych w ramach lokalnych partnerstw i inicjatyw,
- współpraca z instytucjami zarządzającymi i wdrażającymi programy finansowane z funduszy krajowych i europejskich,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, związkami międzygminnymi w zakresie wykorzystania programów pomocowych do realizacji zadań miasta,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą miasta z zagranicą,
- pozyskiwanie nowych partnerów zagranicznych do realizacji wspólnych projektów,
- podejmowanie działań z zakresu podnoszenia jakości funkcjonowania i usprawnienia organizacji Urzędu (realizacja systemu zarządzania jakością),
- tworzenie i aktualizacja programów rozwoju miasta.".
§5 Dotychczasowa treść §35 otrzymuje brzmienie: "Do zadań Doradcy ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej należy: - prowadzenie spraw w zakresie spraw wojskowych:
- planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obronności,
- opracowanie i aktualizacja planów osiągania gotowości obronnej czasu "P" i "W" na terenie gminy,
- opracowanie dokumentacji oraz uruchamianie "stałego dyżuru" Urzędu Miasta,
- zapewnienie właściwego obiegu pism niejawnych,
- opracowanie dokumentacji planistycznej "Akcji Kurierskiej" i Stanowiska Kierowania Urzędu Miasta,
- doręczanie kart powołania na ćwiczenia wojskowe oraz do czynnej służby wojskowej w czasie wojny,
- wykonywanie zadań terenowego organu obrony cywilnej w zakresie określonym przez burmistrza,
- prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
- udział w przygotowaniu o przeprowadzeniu poboru,
- współdziałanie z Wydziałem Spraw Obywatelskich i Administracji w zakresie prowadzenia aktualizacji rejestru przedpoborowych,
- współpraca z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych działań,
- prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej:
- opracowanie projektu działań dotyczących "Kryzysowego Systemu Ochrony Ludności" oraz gotowości ratowniczej na terenie gminy, a w szczególności:
- opracowuje zadania i obowiązki w odniesieniu do wszystkich instytucji i podmiotów gospodarczych znajdujących się na terenie gminy w ww. zakresie,
- realizuje zadania planistyczne i wykonawcze systemu określone jako cztery etapy:
- zapobieganie klęskom i zdarzeniom,
- przygotowanie zespołów do akcji,
- reagowanie podczas wydarzeń,
- odbudowa po klęskach,
- współpracuje z organami powiatu zajmującymi się systemem ochrony ludności w zakresie utrzymania w gotowości odpowiedniej ilości sił i środków ratowniczych w trybie świadczeń rzeczowych i osobistych,
- współpracuje z Sztabem Zarządzania Kryzysowego, Komendą Straży Pożarnej, Strażą Miejską, Policją, służbą zdrowia, technicznymi służbami miejskimi, formacjami ratowniczymi w mieście - w tym KWK "Ziemowit",
- opracowuje system ostrzegania i alarmowania ludności o wszelkich zagrożeniach,
- nadzoruje realizację zadań przez zakłady pracy zlokalizowane na terenie gminy,
- analizuje zdarzenia i sytuacje pod kątem możliwości występowania zagrożeń,
- nakłada świadczenia na rzecz kierownictwa urzędu,
- zabezpiecza formacje w sprzęt i materiały,
- planuje ćwiczenia oraz szkolenia, sprawdzające funkcjonowanie formacji na terenie gminy,
- przygotowuje dokumentację do ewakuacji ludności i dobytku z terenów zagrożonych,
- przygotowuje budowle ochronne i urządzenia specjalne,
- planuje i realizuje środki finansowe na zadania obronne ludności,
- współpracuje z organami wojskowymi oraz innymi podmiotami zobowiązanymi do realizacji powyższych zadań.".
§6 Wprowadza się §39a o następującym brzmieniu: "Do zadań Doradcy ds. Promocji Miasta i Współpracy z Przedsiębiorcami należy: - w zakresie promocji miasta:
- prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej ,w tym organizowanie szkoleń i konferencji w zakresie promocji miasta,
- prowadzenie spraw związanych z promocją miasta,
- inicjowanie działań służących rozwojowi miasta poprzez nawiązywanie kontaktów z zagranicą,
- realizacja na poziomie miasta zadań w zakresie integracji z Unią Europejską,
- współtworzenie strategii, programów rozwoju miasta,
- bieżący przegląd informacji w sieci internetowej dotyczących zagadnień promocji, sposobu jej realizacji i współpracy z innymi podmiotami w kraju i zagranicą w tym względzie,
- organizacja i udział w wystawach, targach i konferencjach dot. promocji i rozwoju miasta,
- opracowywanie i wydawanie materiałów reklamowych i promujących miasto,
- nadzór nad przygotowaniem, drukiem i kolportażem samorządowej gazety lędzińskiej,
- w zakresie współpracy z przedsiębiorcami:
- współpraca w ustalaniu kierunków rozwoju gospodarczego miasta,
- monitorowanie wybranych zjawisk gospodarczych,
- wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP),
- opracowywanie i wdrażanie założeń polityki gospodarczej miasta w odniesieniu do sektora MŚP (w ramach przyjętej strategii rozwoju miasta),
- współpraca z organizacjami i instytucjami gospodarczymi lokalnymi, regionalnymi, krajowymi i zagranicznymi,
- współpraca w przedmiocie swojego działania z odpowiednimi komórkami w jednostkach organizacyjnych,
- współorganizowanie szkoleń, seminariów i konferencji dla przedsiębiorców,
- gromadzenie, opracowywanie i udostępnianie informacji dotyczących:
- rozpoczętych i planowanych inwestycji w mieście,
- warunków realizowania inwestycji,
- sytuacji społeczno-ekonomicznej Lędzin,
- potencjału ludzkiego Lędzin,
- atrakcyjności inwestycyjnej miasta,
- kapitału zagranicznego,
- instytucji okołobiznesowych, finansowych i banków,
- utrzymywanie stałych kontaktów z przedsiębiorcami,
- umożliwianie kontaktów pomiędzy lędzińskimi a zagranicznymi przedsiębiorcami,
- gromadzenie informacji o odbywających się w Polsce i za granicą imprezach targowych i wystawienniczych, dofinansowanych przez Ministerstwo Pracy Gospodarki i Polityki Społecznej oraz uczestnictwo wraz z przedsiębiorcami w zagranicznych targach i imprezach wystawienniczych,
- informowanie podmiotów gospodarczych o źródłach finansowania inwestycji i programach pomocowych oraz instytucjach udzielających wsparcia w procesie aplikowania o środki zewnętrzne.".
§7 Dokonać zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia. §8 Pozostałe postanowienia regulaminu nie ulegają zmianie. §9 Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta. §10 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1.08.2011 r. Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (218 KB). Powrót do pozostałych zarządzeń
|