 |
Zarządzenie nr 0151/924/10 burmistrza miasta Lędziny z dnia 7.12.2010 w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. nr 142/2001 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje: §1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/657/09 z dnia 26.08.2009 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem nr 0151/675/09 burmistrza miasta z dnia 30.09.2009 r., zarządzeniem nr 0151/735/10 burmistrza miasta z dnia 1.02.2010 r. wprowadzam następujące zmiany: §2 W §17 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Lędziny: - ust. 6 otrzymuje następujące brzmienie: " Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych - BI",
- w miejsce dotychczasowego ust. 10 wprowadza się nowy ust. 10 o brzmieniu: "Wydział Infrastruktury i Gospodarki Miejskiej - ZI",
- w ust. 14 wprowadza się nowe oznaczenie literowe komórki organizacyjnej - ZE,
- w ust. 23 wprowadza się nowe oznaczenie literowe komórki organizacyjnej - ZW,
- w ust. 24 wprowadza się nowe oznaczenie literowe komórki organizacyjnej - SE,
- ust. 10-24 otrzymują kolejną numerację ust. 11-25.
§3 - Dotychczasowa treść §23 otrzymuje brzmienie:
"Do zadań Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych z zakresu realizacji inwestycji i remontów na obiektach kubaturowych, sportowych i gminnych budynkach mieszkalnych oraz realizacji inwestycji drogowych w szczególności należy: - w zakresie przygotowania inwestycji do realizacji:
- przygotowanie zadania inwestycyjnego do uzyskania pozwolenia na budowę lub innych dokumentów formalno-prawnych przewidzianych prawem,
- analiza i opracowywanie wytycznych do projektowania,
- przygotowanie dokumentacji dla wniosków do współfinansowania ze środków UE zadań przygotowywanych i realizowanych przez wydział,
- pozyskiwanie analiz, studiów, koncepcji urbanistyczno-architektonicznych i dokumentacji projektowych,
- współpraca z projektantami na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej i kosztów inwestorskich,
- analiza i weryfikacja uzyskanych opracowań, sprawdzanie ich kompletności i zgodności z zamówieniami oraz wymogami uzgodnień branżowych,
- przygotowanie materiałów, wniosków i pozyskiwanie uzgodnień i opinii wymaganych przepisami prawa oraz decyzji administracyjnych,
- w zakresie realizacji inwestycji:
- nadzorowanie realizacji inwestycji w "inwestorstwie bezpośrednim",
- nadzorowanie realizacji inwestycji wykonywanych przy pomocy inwestorów zastępczych lub inżynierów kontraktów,
- przygotowanie i nadzorowanie realizacji umów z inspektorami nadzoru inwestorskiego,
- przygotowanie i nadzorowanie realizacji umów o inwestorstwo zastępcze i z inżynierami kontraktów,
- opracowanie materiałów do zamówień publicznych w zakresie robót nieprzewidzianych i dodatkowych oraz opracowania projektów aneksów,
- uzgadnianie harmonogramów realizacji inwestycji,
- analiza kosztorysów inwestorskich,
- weryfikacja kosztorysów ofertowych pod względem zgodności z warunkami przetargu i specyfikacją istotnych warunków zamówienia,
- weryfikacja kosztorysów na roboty dodatkowe i nieprzewidziane,
- przygotowanie materiałów i przekazywanie placów budowy wykonawcom,
- nadzór realizacji inwestycji, w tym analiza realizacji rzeczowo-finansowej,
- weryfikacja kosztów realizacji pod względem zgodności z umową i prawidłowości zastosowania cen,
- opracowywanie lub pozyskiwanie kosztorysów na roboty dodatkowe i nieprzewidziane,
- przygotowywanie materiałów do wniosków o zmiany w budżecie,
- przeprowadzanie i/lub uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych robót,
- weryfikacja pod względem finansowym i formalnym faktur za wykonane prace,
- ewidencja wydatkowanych środków,
- ewidencja zawartych umów, porozumień oraz zabezpieczeń należytego wykonania umów,
- rozliczanie kosztów inwestycji zakończonych, przygotowywanie i wystawianie dowodów przejęcia środka trwałego,
- przygotowanie dokumentów odbiorowych,
- odbiór i przekazywanie zakończonych inwestycji do użytkowania,
- prowadzenie przeglądów gwarancyjnych inwestycji,
- opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań z realizacji inwestycji,
- określanie zapotrzebowania na środki finansowe oraz sporządzanie zbiorczych zakresów rzeczowych dla zadań kontynuowanych na rok następny i na okres objęty Wieloletnim Planem Inwestycyjnym (do zakończenia realizacji),
- udział w naradach technicznych i radach budowy,
- udział w pracach zespołów i komitetów powoływanych odrębnymi zarządzeniami burmistrza.
Do zadań wydziału w zakresie zamówień publicznych należy: - prowadzenie i koordynowanie spraw z zakresu zamówień publicznych,
- doradztwo jednostkom organizacyjnym Urzędu oraz jednostkom organizacyjnym miasta w sprawach zamówień publicznych,
- przekazywanie do publikacji ogłoszeń dotyczących zamówień dotyczących inwestycji, bieżącego utrzymania miasta wraz ze sporządzeniem specyfikacji i umów na podstawie danych (przedmiot zamówienia) przekazywanych przez podmiot realizujący bezpośrednio zamówienie,
- sprawdzanie zgodności z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych dokumentów postępowań przetargowych przedkładanych do wydziału,
- udział w pracach komisji przetargowych powoływanych do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzenie sprawozdawczości i analityki z zakresu zamówień publicznych,
- współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych i Regionalną Izbą Obrachunkową.
Ponadto do zadań wydziału należy: - prowadzenie bieżących spraw w zakresie: korespondencji, zaopatrzenia materiałowego, sprawozdawczości, archiwizowania akt,
- udzielanie zamówienia na roboty, dostawy lub usługi w trybie ustawy prawo zamówień publicznych,
- opracowywanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z ich realizacji w zakresie zadań wydziału,
- realizacja wydatków budżetowych zgodnie z opracowanym harmonogramem,
- podejmowanie działań zmierzających do jak najlepszej realizacji celów wydziału,
- przyjmowanie, rozpatrywanie i przekazywanie skarg i wniosków.".
- Wprowadza się §23a o następującym brzmieniu:
"Do zadań i kompetencji Wydziału Infrastruktury i Gospodarki Miejskiej należy w szczególności: - prowadzenie remontów bieżących obiektów infrastrukturalnych i drogowych,
- w zakresie gospodarki komunalnej:
- koordynowanie prac w zakresie budowy i utrzymania terenów zielonych w mieście,
- podejmowanie działań w zakresie zwalczania klęsk żywiołowych,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych wraz z nadzorem nad oświetleniem miasta,
- organizowanie prac związanych z porządkowaniem miasta, utrzymywaniem czystości i akcją zimową,
- nadzór nad utrzymaniem prawidłowego stanu sanitarnego miasta, utylizacją odpadów komunalnych, wysypisk śmieci,
- w zakresie gospodarki mieszkaniowej:
- prowadzenie spraw związanych z przydzielaniem lokali mieszkalnych, pomieszczeń zastępczych oraz lokali socjalnych,
- załatwianie spraw związanych z kaucją mieszkaniową oraz cofanie przydziału na te lokale,
- regulowanie uprawnień do lokali mieszkalnych i pomieszczeń zastępczych,
- rozpatrywanie wniosków dotyczących dodatków mieszkaniowych,
- prowadzanie egzekucji w sprawach lokalowych i likwidowanie samowoli lokalowej,
- wydawanie wszelkiego rodzaju zaświadczeń dotyczących lokali mieszkalnych,
- kontrola, nadzór i egzekwowanie utrzymania ładu i estetycznego wyglądu obiektów, a także przestrzeganie regulaminu porządku domowego budynków mieszkalnych,
- ujawnianie i sygnalizowanie o zaistniałych awariach sieci ciepłowniczej, wodno-kanalizacyjnej, gazowej kierownikom jednostek odpowiedzialnych oraz naczelnikom wydziałów,
- w zakresie komunikacji:
- koordynacja spraw związanych z komunikacją zbiorową,
- organizacja ruchu drogowego,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie zarobkowego przewozu osób,
- organizacja i wspieranie handlu poza lokalami użytkowymi (targowiska, handel uliczny),
- współudział w organizowaniu przetargów na administrowanie targowisk.".
§4 Dokonać zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia. §5 Pozostałe postanowienia regulaminu nie ulegają zmianie. §6 Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta. §7 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 13.12.2010 r. Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (200 KB). Powrót do pozostałych zarządzeń
|