 |
Zarządzenie nr 0151/245/08 burmistrza miasta Lędziny z dnia 6.02.2008 w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. nr 142/2001 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje: W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/13/07 z dnia 10.01.2007 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/47/07 z dnia 7.03.2007 r., zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/183/07 z dnia 10.01.2008 r. wprowadzam następujące zmiany: §1 - w §17:
- pkt 11 otrzymuje brzmienie: "Referat Kultury, Spraw Społecznych, Sportu i Promocji Miasta" - BP,
- pkt 13 otrzymuje brzmienie: "Referat ds. Funduszy Strukturalnych i Współpracy z Zagranicą" - BG,
- dodaje się pkt 13a w brzmieniu "Referat Edukacji" - BE,
- §28 otrzymuje następujące brzmienie:
"Referat Kultury, Spraw Społecznych, Sportu i Promocji Miasta: - w zakresie działalności kulturalnej:
- scalanie i wspieranie działań mających na celu rozpowszechnianie wszelkich przedsięwzięć kulturalnych na terenie miasta,
- opracowanie i przedstawianie burmistrzowi miasta Rocznego Miejskiego Programu Działalności Kulturalnej na podstawie rocznych planów działalności podstawowej MOK, MBP, stowarzyszeń, klubów i organizacji społecznych obejmującego kalendarz imprez kulturalnych gminy, organizatorów i źródła ich finansowania,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalna na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
- reprezentowanie na zewnątrz miasta Lędziny wobec całego zakresu zagadnień działalności kulturalnej realizowanej w kraju i za granicą,
- nadzór nad przekazywaniem, wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji budżetowych miasta dla jednostek kultury i stowarzyszeń,
- w zakresie spraw społecznych:
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej:
- dofinansowania kształcenia pracowników młodocianych,
- stypendiów sportowych,
- innych świadczeń socjalnych na rzecz mieszkańców miasta,
- opracowanie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz prowadzenie dokumentacji konkursowej i finansowo-rozliczeniowej środków pożytku publicznego,
- stała współpraca z MOPS Lędziny względem wszystkich form pomocy dla mieszkańców miasta,
- obsługa porozumień, dotacji, rozliczeń z ośrodkami rehabilitacji dzieci, ośrodkami zdrowia, szpitalem wojewódzkim, stowarzyszeniami osób niepełnosprawnych, itp. (korespondencja),
- prowadzenie rejestru spraw i dokumentacji realizacyjnej bezpośredniej pomocy burmistrza miasta dla mieszkańców,
- w zakresie działalności sportowo-rekreacyjnej:
- prowadzenie działań w zakresie propagowania kultury fizycznej w gminie,
- opracowanie rocznego planu działalności podstawowej obejmującego kalendarz imprez sportowo-rekreacyjnych w gminie,
- planowanie i pomoc administracyjna w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych sportu i rekreacji,
- pomoc programowa, organizacyjna dla całości imprez sportowo-rekreacyjnych organizowanych w gminie przez jednostki miejskie, stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
- ścisła współpraca z placówkami szkolnymi, organizacjami związkowymi, klubami, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi miasta wobec ich poczynań sportowych, rekreacyjnych, turystycznych i wypoczynkowych,
- prowadzenie działań związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenach Ośrodka Rekreacyjnego "Zalew",
- w zakresie promocji miasta:
- prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej, w tym organizowanie szkoleń i konferencji w zakresie promocji miasta,
- prowadzenie spraw związanych z promocją miasta,
- inicjowanie działań służących rozwojowi miasta poprzez nawiązywanie kontaktów z zagranicą,
- realizacja na poziomie miasta zadań w zakresie integracji z Unią Europejską,
- współtworzenie strategii, programów rozwoju miasta,
- bieżący przegląd informacji w sieci internetowej dotyczących zagadnień promocji, sposobu jej realizacji i współpracy z innymi podmiotami w kraju i zagranicą w tym względzie,
- organizacja i udział w wystawach, targach i konferencjach dot. promocji i rozwoju miasta,
- nawiązywanie kontaktów i stała współpraca z organizacjami pozarządowymi, związkami i stowarzyszeniami gmin w celu integracji działań i wymiany doświadczeń w zakresie promocji miasta,
- opracowywanie i wydawanie materiałów reklamowych i promujących miasto,
- nadzór nad przygotowaniem, drukiem i kolportażem samorządowej gazety lędzińskiej,
- w zakresie działalności urzędowo-administracyjnej:
- rejestrowanie i wydawanie jednorazowych dokumentów dotyczących: zgromadzeń, manifestacji, korowodów itp.,
- obsługa należności finansowych imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych organizowanych przez miasto,
- sporządzanie miejskich planów finansowo-budżetowych dotyczących zadań z zakresu sportu i rekreacji,
- sporządzenie całościowych analiz i sprawozdawczości statystycznej dotyczącej kultury, sportu i rekreacji w mieście,
- nadzór merytoryczny i organizacyjny nad wszystkimi wydawnictwami Urzędu Miasta,
- wydawanie decyzji dotyczących organizacji imprez masowych, zbiórek publicznych,
- obsługa finansowo-księgowa (naliczanie odsetek od spłat) pożyczek lub stypendiów na cele kształcenia,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalną na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji.",
- wprowadza się §28a o następującym brzmieniu:
"Do zakresu działania Referatu Edukacji w szczególności należy: - zapewnienie warunków dla bezpiecznego i higienicznego działania szkół i placówek oświatowych w mieście względem nauki, wychowania, opieki,
- nadzór nad wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz realizacją zadań inwestycyjnych w tym zakresie,
- koordynowanie pracy poszczególnych jednostek oświatowych wobec należytego wykorzystania subwencji i oświatowych środków budżetowych miasta,
- nadzór nad realizacją zadań statutowych jednostek oświatowych,
- nadzór nad prawidłowym dysponowaniem środków niezbędnych na realizację zadań statutowych, w tym na wynagrodzenia nauczycieli i utrzymanie jednostek,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością przedszkoli i szkół prowadzonych przez gminę Lędziny,
- przygotowywanie dokumentacji dot. oceny pracy dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych oświaty,
- uzgadnianie zmiennych składników wynagrodzenia, przygotowywanie wniosków o nagrody i odznaczenia,
- analiza i uzgadnianie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli,
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli tj. udział w komisjach oraz przygotowywanie dokumentacji,
- wydawanie zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego,
- organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
- organizowanie dowozu uczniów,
- nadzorowanie i egzekwowanie obowiązku szkolnego,
- prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych,
- koordynowanie, wspomaganie i nadzorowanie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych i letnich,
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej stypendiów szkolnych.",
- §30 otrzymuje następujące brzmienie:
"Do zakresu działania Referatu ds. Funduszy Strukturalnych i Współpracy z Zagranicą należy w szczególności: - rozpoznanie możliwości finansowania przedsięwzięć miejskich przez programy pomocowe dla samorządów oraz inne formy finansowania na zasadach preferencyjnych,
- opracowywanie wniosków w sprawach możliwych dotacji i innej pomocy wynikającej z funduszy przedakcesyjnych,
- bieżąca analiza informacji na temat możliwości współpracy międzynarodowej i pozyskiwania środków ze struktur europejskich,
- gromadzenie, aktualizacja oraz przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o programach pomocowych,
- pozyskiwanie i zarządzanie informacją o zewnętrznych źródłach finansowania dla przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- koordynacja prac nad tworzeniem projektów inwestycyjnych celem ich zgłoszenia do dofinansowania ze środków zewnętrznych,
- przygotowanie dokumentów aplikacyjnych we współpracy z merytorycznymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu,
- opracowywanie wniosków w celu pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania działań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- koordynowanie i realizacja projektów nieinwestycyjnych w ramach lokalnych partnerstw i inicjatyw,
- współpraca z instytucjami zarządzającymi i wdrażającymi programy finansowane z funduszy krajowych i europejskich,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, związkami międzygminnymi w zakresie wykorzystania programów pomocowych do realizacji zadań miasta,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą miasta z zagranicą,
- pozyskiwanie nowych partnerów zagranicznych do realizacji wspólnych projektów,
- podejmowanie działań z zakresu podnoszenia jakości funkcjonowania i usprawnienia organizacji Urzędu (realizacja systemu zarządzania jakością),
- tworzenie i aktualizacja programów rozwoju miasta.".
§2 Dokonać zmian strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia. §3 Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta. §4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2008 r. Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (555 KB). Powrót do pozostałych zarządzeń
|