 |
Zarządzenie nr 0151/243/08 burmistrza miasta Lędziny z dnia 1.02.2008 w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za posiłki w szkołach dla których organem prowadzącym jest gmina Lędziny Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. nr 142/2001 poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 67a ust. 2-4 ustawy z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz §9a załącznika nr 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. nr 61, poz. 624 z późn. zm.), zarządzam, co następuje: §1 Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o "stołówce szkolnej" należy przez to rozumieć stołówki zorganizowane w celu wspierania prawidłowego rozwoju uczniów przez szkoły, w ramach ich działalności statutowej. §2 Ze stołówek szkolnych mogą korzystać uczniowie szkół, nauczyciele oraz pracownicy administracji i obsługi zatrudnieni w placówkach oświatowych prowadzonych przez gminę Lędziny. §3 - Posiłki w stołówkach szkolnych wydawane są w czasie trwania rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, w godzinach ustalonych przez dyrektora szkoły.
- Korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej jest odpłatne.
§4 - Opłatę za korzystanie z posiłku w stołówce szkolnej ustala się w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku.
- Wysokość opłaty za posiłki w stołówkach szkolnych określona jest w załączniku nr 1 do zarządzenia.
- Opłaty za posiłki wnosi się za cały miesiąc z góry, do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który opłata jest wnoszona.
- W przypadku wnoszenia opłat za posiłki dla uczniów wydawane w stołówkach szkolnych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, zasady i terminy dokonywania tych opłat regulują zapisy odrębnych porozumień zawartych pomiędzy Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej a szkołą prowadzącą stołówkę szkolną.
§5 - Nieobecność ucznia korzystającego ze stołówki szkolnej należy zgłosić osobiście lub telefonicznie, wyznaczonemu przez dyrektora szkoły pracownikowi najpóźniej w dniu nieobecności do godziny 8.30.
- W przypadku spełnienia warunku określonego w ust. 1, suma uiszczonych z góry opłat za niewykorzystane posiłki w danym miesiącu pomniejsza należną opłatę za posiłki w następnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 3.
- Rozliczenie opłat za niewykorzystane posiłki w miesiącu czerwcu dokonuje się najpóźniej do 30 czerwca każdego roku.
- W przypadku nie spełnienia warunku określonego w ust. 1, uiszczone z góry opłaty za niewykorzystane posiłki w danym miesiącu nie podlegają zwrotowi.
- W uzasadnionych przypadkach, w miarę możliwości organizacyjnych stołówki szkolnej uczniowie mogą skorzystać z posiłku po uiszczeniu należnej dziennej opłaty za posiłek w dniu jego wydania.
§6 Za organizację wydawania posiłków w stołówce szkolnej oraz za pobieranie i rozliczanie należnych z tego tytułu opłat odpowiedzialny jest dyrektor szkoły. §7 Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorom szkół. §8 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (15 KB). Powrót do pozostałych zarządzeń
|