 |
Zarządzenie nr 0151/731/06 burmistrza miasta Lędziny z dnia 28.04.2006 w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r., nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje: §1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/93/03 z dnia 28.03.2003 r., po zmianach dokonanych zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/123/03 z dnia 4.04.2003 r., nr 0151/147/03 z dnia 13.05.2003 r., nr 0151/208/03 z dnia 19.12.2003 r., nr 0151/320/04 z dnia 28.05.2004 r., nr 0151/426/04 z dnia 15.12.2004 r., nr 0151/542/05 z dnia 28.06.2005 r., nr 0151/600/05 z dnia 26.10.2005 r., nr 0151/632/06 z dnia 1.02.2006 r. wprowadzam następujące zmiany: - w §17:
- pkt 11 otrzymuje brzmienie: Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Szkód Górniczych,
- pkt 12 otrzymuje brzmienie: Referat Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych,
- w §18 wprowadza się następujące zmiany:
- w pkt 2 wprowadza się lit. f w brzmieniu: "f) o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone w małżeństwie.",
- w pkt 4 wprowadza się lit. c, d, e o następującym brzmieniu: "c) o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku,", "d) o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,", "e) innych zaświadczeń związanych z rejestracją stanu cywilnego.",
- w pkt 7 wprowadza się literę f i g o następującym brzmieniu: "f) uzupełnienia treści aktu stanu cywilnego,", "g) odtworzenia treści aktu sporządzonego za granicą.",
- w §26 zdanie pierwsze otrzymuje następujące brzmienie: "Do zadań i kompetencji Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Szkód Górniczych należy w szczególności:",
- §27 otrzymuje następujące brzmienie:
"Referat Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych zapewnia: - w zakresie edukacji:
- warunki dla bezpiecznego i higienicznego działania szkół i placówek oświatowych w mieście względem nauki, wychowania, opieki,
- nadzór nad wykonywaniem remontów obiektów szkolnych oraz realizację zadań inwestycyjnych w tym zakresie,
- koordynowanie pracy poszczególnych jednostek oświatowych wobec należytego wykorzystania subwencji i oświatowych środków budżetowych miasta,
- przygotowanie do akceptacji burmistrza miasta arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych,
- realizację wykonywania wszystkich zadań statutowych jednostek,
- środki niezbędne na realizację w/w zadań w tym na wynagrodzenia nauczycieli i utrzymanie jednostek,
- w zakresie szeroko rozumianej działalności kulturalnej:
- scalanie i wspieranie działań mających na celu rozpowszechnianie wszelkich przedsięwzięć kulturalnych na terenie gminy,
- opracowanie i przedstawianie burmistrzowi miasta Rocznego Miejskiego Programu Działalności Kulturalnej na podstawie rocznych planów działalności podstawowej MOK, MBP, stowarzyszeń, klubów i organizacji społecznych obejmującego kalendarz imprez kulturalnych gminy, organizatorów i źródła ich finansowania,
- pomoc finansową i organizacyjną w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
- współpracę z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalna na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
- reprezentowanie na zewnątrz miasta Lędziny wobec całego zakresu zagadnień działalności kulturalnej realizowanej w kraju i za granicą,
- w zakresie działalności sportowo-rekreacyjnej:
- prowadzenie działań w zakresie propagowania kultury fizycznej w gminie,
- opracowanie rocznego planu działalności podstawowej obejmującego kalendarz imprez sportowo-rekreacyjnych w gminie,
- planowanie i pomoc administracyjną w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych sportu i rekreacji,
- pomoc programowa, organizacyjna dla całości imprez sportowo-rekreacyjnych organizowanych w gminie przez jednostki miejskie, stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
- ścisłą współpracę z placówkami szkolnymi, organizacjami związkowymi, klubami, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi miasta wobec ich poczynań sportowych rekreacyjnych, turystycznych i wypoczynkowych,
- w zakresie działalności urzędowo-administracyjnej:
- rejestrowanie i wydawanie jednorazowych dokumentów dotyczących: zgromadzeń, manifestacji, korowodów itp.,
- obsługę należności finansowych, imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych organizowanych przez miasto,
- pomoc merytoryczną w działalności podstawowej instytucji kultury: "MOK Lędziny", "Miejska Biblioteka Publiczna" w Lędzinach,
- sporządzenie miejskich planów finansowo-budżetowych dotyczących zadań z zakresu kultury, sportu i rekreacji,
- sporządzenie pełnej sprawozdawczości statystycznej dotyczącej kultury, sportu i rekreacji w mieście,
- nadzór merytoryczny i organizacyjny nad wszystkimi wydawnictwami Urzędu Miasta,
- stały kontakt z Wydziałem Kultury, Biurem ds. Sportu Urzędu Marszałkowskiego, Śląską Biblioteką Publiczną, Śląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie merytoryczno-programowym i prawnym,
- wydawanie decyzji dotyczących organizacji imprez masowych, zbiórek publicznych,
- obsługę finansowo-księgową (naliczanie odsetek od spłat) pożyczek lub stypendiów na cele kształcenia,
- w zakresie spraw społecznych:
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej:
- stypendiów szkolnych,
- dofinansowania kształcenia pracowników młodocianych,
- stypendiów sportowych,
- innych świadczeń socjalnych na rzecz mieszkańców miasta,
- opracowanie Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz prowadzenie dokumentacji konkursowej i finansowo-rozliczeniowej środków pożytku publicznego,
- stałą współpracę z MOPS Lędziny względem wszystkich form pomocy dla mieszkańców miasta,
- obsługę porozumień, dotacji, rozliczeń z ośrodkami rehabilitacji dzieci, ośrodkami zdrowia, szpitalem wojewódzkim, stowarzyszeniom osób niepełnosprawnych, itp. (korespondencja, umowy, opcje),
- prowadzenie rejestru spraw i dokumentacji realizacyjnej bezpośredniej pomocy burmistrza miasta dla mieszkańców,
- reprezentowanie na zewnątrz Urzędu Miasta w seminariach, konferencjach, szkoleniach dotyczących zadań gminy względem ww. zagadnień.".
§2 Wykonanie zarządzenia powierza się zastępcy burmistrza. §3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z wyjątkiem §1 pkt 1a i pkt 3, które wchodzą w życie z dniem 1.06.2006 r. Powrót do pozostałych zarządzeń
|