 |
Uchwała nr XLIII/310/13 Rady Miasta Lędziny z dnia 19.12.2013 w sprawie budżetu miasta Lędziny na 2014 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. "c" i "d" oraz lit. "i", pkt 10, art. 58 i art. 61 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 89, art. 211, art. 212, art. 214, art. 217 ust. 2, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), Rada Miasta uchwala: §1 Ustala się dochody budżetu miasta na 2014 rok w łącznej kwocie 47 826 412,97 zł, w tym: - dochody bieżące (tabela nr 1 (
PDF (148 KB)) w wysokości 43 970 846,97 zł, - dochody majątkowe (tabela nr 1 (
PDF (148 KB)) w wysokości 3 855 566,00 zł. §2 Ustala się wydatki budżetu miasta na 2014 rok w łącznej kwocie 51 472 412,97 zł, w tym: - wydatki bieżące (tabela nr 2 (
PDF (171 KB)) w wysokości 41 401 846,97 zł, z czego: - wydatki jednostek budżetowych 32 101 278,06 zł, w tym na:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 20 467 945,00 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 11 633 333,06 zł,
- dotacje na zadania bieżące 3 736 326,46 zł,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 3 500 369,00 zł,
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego 1 190 462,34 zł,
- wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, przypadające do spłaty w danym roku budżetowym 16 411,11 zł,
- obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego 857 000,00 zł,
- wydatki majątkowe (tabela nr 3 (
PDF (146 KB)) w wysokości 10 070 566,00 zł, z czego: - inwestycje i zakupy inwestycyjne 10 070 566,00 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego 2 205 566,00 zł.
§3 Spośród planu dochodów i wydatków (tabela nr 1 ( PDF (148 KB) oraz tabela nr 2 ( PDF (171 KB)) budżetu wyodrębnia się: - dotacje i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami zgodnie z tabelą nr 4 (
PDF (110 KB)) w kwocie 1 960 197,00 zł, - i wydatki na zadania wykonywane na mocy porozumień z organami administracji rządowej zgodnie z tabelą nr 5 (
PDF (103 KB)) w kwocie 1 600,00 zł, - dotacje i wydatki na zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego zgodnie z tabelą nr 6 (
PDF (104 KB)) w kwocie 96 518,00 zł. §4 Ustala się deficyt budżetu miasta w kwocie (-) 3 646 000,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: - zaciągniętych kredytów w wysokości 1 178 884,00 zł,
- z emisji papierów wartościowych (obligacje) w wysokości 2 267 110,05 zł,
- wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu miasta, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 200 005,95 zł.
§5 Ustala się przychody budżetu miasta w łącznej kwocie 5 800 005,95 zł oraz rozchody budżetu miasta w łącznej kwocie 2 154 005,95 zł zgodnie z tabelą nr 7 ( PDF (131 KB)). §6 Ustala się limit zobowiązań z tytułu: - zaciąganych kredytów oraz emisji papierów wartościowych (obligacji) w wysokości 6 600 000,00 zł:
- na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 3 445 994,05 zł,
- na sfinansowanie przejściowego deficytu w wysokości 1 000 000,00 zł,
- na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 2 154 005,95 zł.
§7 Ustala się maksymalny limit poręczeń i gwarancji udzielanych w 2014 roku w wysokości 600 000,00 zł. §8 W budżecie miasta tworzy się rezerwy: - ogólną (rezerwa BM) w wysokości 250 000,00 zł,
- celową zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w wysokości 100 400,00 zł.
§9 Ustala się dochody w wysokości 300 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zgodnie z tabelą nr 1 ( PDF (148 KB)) oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz na prowadzenie profilaktyki w zakresie uzależnień związanych z narkomanią zgodnie z tabelą nr 2 ( PDF (171 KB)) w wysokości 300 000,00 zł. §10 Ustala się dochody w wysokości 1 573 000,00 zł z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska zgodnie z tabelą nr 1 ( PDF (148 KB)) oraz na realizacje zadań związanych z ochroną środowiska wydatki w łącznej wysokości 1 573 000,00 zł, w tym: - wydatki bieżące zgodnie z tabelą nr 2 (
PDF (171 KB)) w wysokości 1 143 000,00 zł, - wydatki majątkowe zgodnie z tabelą nr 3 (
PDF (146 KB)) w wysokości 430 000,00 zł. §11 Ustala się dochody budżetu na 2014 rok od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 2 750 000,00 zł zgodnie z tabelą nr 1 ( PDF (148 KB)) oraz wydatki bieżące zgodnie z tabelą nr 2 ( PDF (171 KB)) w wysokości 2 750 000,00 zł. §12 Ustala się dotacje zgodnie z załącznikiem nr 1 dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych w wysokości 4 611 326,46 zł. §13 Ustala się plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty i wydatki nimi sfinansowane zgodnie z załącznikiem nr 2: - dochody w wysokości 1 134 400,00 zł,
- wydatki w wysokości 1 134 400,00 zł.
§14 Upoważnia się burmistrza miasta do: - zaciągania kredytów oraz emisji papierów wartościowych określonych w pkt 1 §6 do wysokości 6 600 000,00 zł,
- dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działu w tym w zakresie środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz składek od nich naliczanych,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§15 Upoważnia się burmistrza miasta i kierowników oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych do zarachowywania wpłat z tytułu rozliczeń wydatków dotyczących danego roku budżetowego na zmniejszenie wydatków. §16 Wykonanie uchwały powierza się burmistrzowi miasta. §17 Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na stronie internetowej BIP. Załącznik można pobrać ze strony w formacie PDF (99 KB). Załącznik można pobrać ze strony w formacie PDF (90 KB). Powrót do pozostałych uchwał
|