 |
Uchwała nr LV/394/10 Rady Miasta Lędziny z dnia 28.01.2010 w sprawie wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie niektórych usług komunalnych Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r., nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13.09.1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r., nr 236, poz. 2008 z późn. zm.), Rada Miasta uchwala: §1 Określa się wymagania, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług komunalnych w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżnienia zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Rozdział 1 Warunki uzyskania zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości §2 Przedsiębiorca może uzyskać zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, jeżeli spełnia następujące warunki: - w zakresie wyposażenia technicznego:
- posiada lub dysponuje co najmniej 2 specjalistycznymi środkami transportu przeznaczonymi do odbierania i transportu odpadów komunalnych w tym:
- w przypadku odbierania odpadów komunalnych niesegregowanych - pojazdy winny być przystosowane do bezpyłowego odbierania i transportu odpadów komunalnych, szczelnie zabudowane lub osiatkowane w sposób uniemożliwiający samoistne wysypywanie się, wylewanie bądź rozwiewanie odebranych odpadów podczas transportu tj. pojazdy typu: śmieciarka lub samochód kontenerowy lub samochód bramowy do opróżniania kontenerów,
- w przypadku odbierania odpadów komunalnych segregowanych - co najmniej jeden pojazd winien mieć zamontowany żurawik i być przystosowany do opróżniania pojemników na segregację odpadów albo być przeznaczony do transportu kontenerów,
- pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów komunalnych powinny:
- być przystosowane do pojemników do zbiórki odpadów i spełniać standardy określone w przepisach szczególnych,
- być oznakowane w sposób trwały i widoczny, umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nadwoziu adresu i nazwy (firmy) przedsiębiorcy,
- dysponuje pojemnikami, przeznaczonymi dla właściciela nieruchomości, z którym zostanie zawarta umowa o odbieranie odpadów komunalnych:
- szczelnymi, wyposażonymi w pokrywy,
- wykonanymi z blachy ocynkowanej lub tworzywa sztucznego,
- w należytym stanie techniczno-sanitarnym,
- oznaczonymi nazwą (firmą) przedsiębiorcy z możliwością dodania adresu wskazującego na właściciela nieruchomości,
- spełniającymi wymagania określone w regulaminie czystości i porządku na terenie miasta Lędziny i innych przepisach szczególnych,
- w zakresie wymagań sanitarnych i porządkowych związanych ze świadczonymi usługami:
- posiada możliwość mycia i odkażania pojazdów i pojemników przeznaczonych do odbierania odpadów komunalnych z częstotliwością:
- w przypadku pojazdów - zewnętrznie po zakończeniu każdego dnia ich użytkowania, wewnętrznie - nie rzadziej niż raz w miesiącu lub w terminie uzgodnionym z państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym,
- w przypadku pojemników - na indywidualne zlecenie właściciela nieruchomości, przy czym nie rzadziej niż raz na 3 miesiące,
- dysponuje aktualną umową lub przyrzeczeniem zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów na okres objęty wnioskiem o wydanie zezwolenia na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w tym:
- w przypadku odpadów komunalnych segregowanych - umowę zawartą z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odzysku odpadów komunalnych wskazanym w wojewódzkim planie gospodarki odpadami, do którego odpady mogą być przekazywane,
- w przypadku odpadów z remontów - umowę na odbiór odpadów budowlanych zawartą z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów komunalnych,
- w przypadku baterii, akumulatorów, zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych - umowę na odbiór odpadów niebezpiecznych zawartą z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie odzysku odpadów komunalnych,
- posiada potencjał finansowy, kadrowy i techniczny do prowadzenia odpowiedniej ewidencji i dokumentacji odbieranych odpadów i przekazywania ich miastu Lędziny zgodnie z aktualnymi wymogami ustawowymi oraz umożliwiający zorganizowanie i uruchomienie lokalnych punktów odbioru selektywnego odpadów,
- nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Rozdział 2 Warunki uzyskania zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych §3 Przedsiębiorca może uzyskać zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, jeżeli spełnia następujące warunki: - w zakresie wyposażenia technicznego:
- posiada lub dysponuje co najmniej jednym pojazdem asenizacyjnym,
- pojazdy przeznaczone do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinny:
- być oznakowane w sposób trwały i widoczny, umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nadwoziu adresu i nazwy (firmy) przedsiębiorcy,
- w zakresie wymagań sanitarnych i porządkowych związanych ze świadczonymi usługami:
- posiada możliwość mycia i odkażania pojazdów przeznaczonych do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z częstotliwością:
- w przypadku odkażania części spustowej - po każdym napełnieniu i opróżnieniu zbiornika pojazdu użytkowania,
- w przypadku mycia zewnętrznego - po zakończeniu każdego dnia pracy,
- w przypadku mycia zewnętrznego i wewnętrznego oraz odkażania nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie wg zaleceń Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Ekologii Miast lub z częstotliwością uzgodnioną z państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym,
- dysponuje aktualną umową lub przyrzeczeniem zawarcia umowy na odbiór nieczystości ciekłych z miejsc gromadzenia przez przedsiębiorcę prowadzącym stację zlewną na okres objęty wnioskiem,
- posiada potencjał finansowy, kadrowy i techniczny do prowadzenia odpowiedniej ewidencji i dokumentacji odbieranych odpadów i przekazywania ich miastu Lędziny zgodnie z aktualnymi wymogami ustawowymi,
- nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Rozdział 3 Postanowienia końcowe §4 Wykonanie uchwały powierza się burmistrzowi miasta Lędziny. §5 Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. Powrót do pozostałych uchwał
|